Juni

Herre. Gud. Har tydligen inte varit inne här sedan i april, och ändå säger jag alltid att jag faktiskt har en blogg och gillar att skriva om någon frågar. Liar, liar, pants on fire.
 
Senast vi hördes hade vi precis varit i Belgien och tävlat med fem hästar. Fia och Lisa var placerade i sin andra sjuårs-GP och sedan dess har båda två fortsatt på inslagen väg. Baltimore gick vad jag vill minnas var ganska små klasser och var ingen stjärna i dessa. För några veckor sedan gjorde han come back i 5* 160, och var så väl felfri som placerad. Min älskade Berdina tog en placering i sin första rankingklass med oss, men har sedan dess lämnat vårt stall. Stor sorg för mig personligen, men hon hoppar felfritt i 4* 150 med sin nya ryttare och verkar allmänt nöjd med livet, så då är man ju ändå lite glad i hjärtat.
 
Jag tänkte att jag skulle gå igenom tävling för tävling som vi varit på sedan senast, men då det hunnit bli hela sju bortatävlingar sedan dess får det bli i separata inlägg. Så stay tuned for that!
 
I skrivande stund sitter jag i ett kyligt Frankrike. Vi är på tävling i Vichy som ligger en bit från Lyon. Man hade ju hoppats på sol och värme (jag har nästan bara packat shorts och t-shirts...) men i stället står hästarna med dubbla täcken om nätterna och jag fryser ihjäl i min tjocka jacka. Jag var redan sedan innan ganska anti franska tävlingar och detta var inte direkt till landets fördel...
 
Nej, nu ska jag resa mig upp och skruva i ett gäng broddar, snart dags för dagens första start!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR