Le Touquet

I början av maj var vi i franska Le Touquet med fyra hästar. Alex har varit där tre eller fyra gånger redan och jag hade hört väldigt gott om tävlingen, men var ändå ganska tveksamt inställd. Franska tävlingar är och har aldrig varit en favorit hos mig. Att det dessutom vankades gräs och broddar bådade inte heller särskilt gott...
 
Hur som helst. Två dagars resa ner till fantastiskt vackra Le Touquet, som ligger precis vid havet. Tyvärr hade vi inte världens tur med vädret eller stallarna; vädret var jämngrått och stallarna trånga och stökiga. Banan var dock fantastisk, så att ryttarna gillar tävlingen var inte svårt att förstå.
 
Med oss hade vi Dallas, med en åttondeplats i GP-kvalet som toppresultat för helgen, Berdina som gjorde derbydebut och ÄLSKADE det, samt Matina och Lisa som skötte sig fint i 135- och 140-klasserna.
 
Det enda jag riktigt tagit med mig från Le Touquet är att det kom att bli min och Berdinas sista tävling tillsammans. Hon blev kvar i Belgien på hemvägen och har bott där sedan dess. Riktigt, riktigt jobbigt och även om man med åren blivit van vid att förlora hästar är det alltid hemskt att förlora en häst som betyder så mycket som hon faktiskt gjorde och gör för mig.
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR