Årssummering 2016 del 2/4

Vad var bäst respektive sämst i april?
Bäst var att jag tog mitt pick och pack och efter 1,5 år lämnade Schweiz för Belgien. Stephex Stables blev min destination och det för att jag verkligen ville uppleva hur det var att jobba på ett stort internationellt stall och få lära mig av de bästa. Och det fick jag. Det jag lärde mig under mitt knappa halvår i Belgien värderar jag högre än all den kunskap jag fick under åren i Schweiz. Detta var helt enkelt en helt ny nivå. Sämst... Jag vet inte. Jag trivs alltid väldigt bra just efter att jag flyttat.
 
 
Vad gjorde du i maj?
I maj... Livet flöt på och sommaren kom till Belgien. Jag var väl inte överdrivet imponerad av landet efter att ha levt i sinnessjukt vackra Schweiz, men jag trivdes. Det var kul att jobba på ett stort ställe med massor av folk. Hästar kom och gick, jag hade kul på jobbet och efter, lärde mig massor och lärde känna en massa nya fina människor. 
 
Vilka umgicks du mest med under försommaren?
Under hela min tid på Stephex umgicks jag mest med Isa och Nina, två tjejer som jag lärde känna där och som jag fortfarande ser som två av mina bästa vänner!
 
 
Vad gjorde du under sommarens första månad - juni?
Framför allt blev jag mer och mer förälskad i jordens finaste lilla fransman; Salto! Tror att han kom till oss i slutet av juni men det var här någonstans jag blev helt såld. Saknaden efter Cornet hade lagt sig någorlunda och jag vågade släppa en ny, fyrbent kärlek riktigt nära. 
 
I slutet av juni började jag bli dålig igen. Det är så lite som krävs för att jag ska bli mörk i sinnet och börja dra mig undan allt som egentligen är kul, vilket så klart leder till att jag blir än mer nere. Hade fruktansvärd hemlängtan och varje sekund utanför jobbet var en plåga.
 
 
Vilken musik associerar du till den här tiden?
Hmm. Har en helt egen Belgien-spellista med all musik jag lyssnade på där. Jag och Isa slogs väl i princip om kontrollen över högtalarna men allt eftersom började vi båda (mest jag...) mjukna för varandras stilar, haha. I början av sommaren var den mycket Casanova (Palm Trees), Girls Like (Tinie Tempah ft Zara Larsson) och så klart I took a pill in Ibiza (Mike Posner) som snurrade. Could you tell att min musiksmak blev skapligt mainstream och radioifierad under tiden i Belgien?



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR