Årssummering 2016 del 4/4

Vad gjorde oktober speciellt?
Jobbade vidare på Springfield och började snabbt känna mig hemma i Sverige igen. Det var en månad full av nationella tävlingar för vår del, med start i Flyinge där vi hade hästar placerade i nästan varje klass. Veckan därpå var det återigen Flyinge som stod på schemat, för min del mitt första Breeders Trophy. Alla våra tre småtjejer tog sig till final och Quintendra blev tvåa bland sexåringarna, medan Lucky Lisa tog sig till Scandinavium med en placering i Lövsta Future Challenge. Otroligt kul!
 
 
Veckan efter Breeders åkte vi till Billdal med tre hästar. Billdal är ju nästan hemmaplan för min del och således hade jag en del kära besök vilket var KUL. Hoppas att ni vet hur uppskattade ni är när ni kommer och hälsar på på tävlingarna runt om i Sverige. Billdal var i övrigt en skittävling för vår del med enda höjdpunkt att Berdina fick GP-debutera och att Cordalis tog en speedseger. 
 
 
Sist men inte minst gjorde vi Elmia vilket lätt var topp-2 på hela året. Hade med mig sex hästar och min kära kollega tillika roomie och soulmate Izabelle som hjälpreda. Arenatävlingstidiga morgnar, ysskyla och trasig värmepump i lastbilen till trots hade vi en svinkul vecka som tappades av att Cordalis tog en sjätteplats i Volkswagen-GP:n. FANTASTISK tävling!!
 
 
Vad gjorde du i november? 
Snön kom. Jävlar i helvete vad den kom. Vi var totalt insnöade då Linderöd tycks vara Skånes snöigaste håla, och Springfield dess högsta punkt. Var på HOCKEY för första gången på år och dagar. Förvisso var det Skånederby men det var kul, ändå. Nico gjorde det som kom att bli hans sista F1-race och han vann hela skiten. När han passerade mållinjen red Alex över startlinjen på en tävling och jag stod och storgrät (av glädje) med filmkameran i högsta hugg.
 
 
Sagda tävling var den tävling som konkurrerar med Elmia om titeln som årets bästa. Sweden International Horse Show i Friends Arena. Det största jag gjort so far och en riktig jävla lyxweekend med två hästar och hotellboende. Hästarna presterade över förväntan; blott 7-åriga Matina hoppade super och Cordalis var helt otrolig med en fyrafelsrunda i den största Grand Prixen han gjort, toppad med en tredjeplats i Masters bara timmar senare. Min lilla fighter!
 
 
Hur var december?
Jag fyllde 24. Fy fan. 13 år av åldersnoja. Izabelle slutade och det var så klart JÄTTEdeppigt. Efter att ha levt basically PÅ varandra i tre månaders tid kändes det otroligt jobbigt att vara helt ensam. 
 
Vi åkte hur som haver till Holland andra veckan i december med tre hästar. Ganska mycket stolpe ut hela helgen; på vägen dit hade vi ett smärre motorhaveri, sedan funkade inte värmen i lastbilen och två av tre hästar hade kanske inte riktigt sitt livs vecka. Året sista tävling var till ända och det var dags för juluppehåll...
 
För egen del innebar detta fyra dagars julledigt hemma i Alingsås. Så. Jävla. Skönt. Hade saknat alla där hemma något fruktansvärt och som den juljunkie jag är var det så klart guld. Det var inte så längesedan jag skrev om julen här på bloggen så jag ska inte bli för ingående, men det var fyra fantastiska dagar whatsoever! Som alltid när man är hemma i Såsen.
 
Okej... Ett par årets bästa!
 
Låt? SVÅRT. Känns verkligen inte som att det släpptes någon bra musik förra året. Faktum är att inget av mina favoritband/-musiker släppte något värt att nämna... Men, typ... Kungs vs Cookin' On 3 Burgers This girl ÄR belgisk sommar för mig och älsklings-Shawn Mendes Treat you better gör väl ingen olycklig, direkt. 
 
Film? Av de som släpptes under året (annars är det så klart Perks...) så får jag säga att det är dött lopp mellan Triers Louder than bombs (bra titel!), Lonergans Manchester by the sea, Larrains Jackie och Villeneuves Arrival.
Anonym

Sluta ljuga, den gör mig olycklig




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR