Falsterbo

Och så var vi framme vid vårt mål. Till slut. Falsterbo; sommarens sista tävling. Vad som hände där har de flesta av er säkert koll på, och för er andra... Googla, om ni känner att ni behöver veta, för jag orkar inte prata mer om det.
 
Falsterbo är förvisso inte årets roligaste på tävling; det är mygg och det är gräs och det är förbannat långt till allting. Men det är också i Sverige och cirka ALLA ens kompisar är där. Därför är det kul. Plus att man inte behöver ha med halva stallet (om man inte kvalat in 57 unghästar men vi hade bara en och henne skötte Lotta TOPPENBRA - felfri i båda kvalen, bara en sån sak!) Vi hade med oss Magic, Dallas och Baltimore. Grabbarna grus alltså, bästa killarna.
 
Tävlingsmässigt finns inte så mycket att säga. Vi hann ju inte göra så mycket. Mr Clear Round  (dvs Magic) var nolla i sin enda 150 i alla fall. Fem 5*-rundor i livet och felfri i alla. Wow. Är en sån ära att få vara med honom på hans resa.
 
Det blev lite kalasande också, lite sånt får man faktiskt unna sig när varenda kotte man känner är på plats. Roligast av allt var white party dit jag gick med världens bästa Izabelle. En av många underbara människor det här jobbet har fört in i mitt liv.
 
Det om Falsterbo. Sedan dess har vi inte gjort en enda tävling (bara några endagars med Jörgen och kidsen) och jag har klättrat på väggarna i några veckor nu. Vi är inne på vecka sju nu. Jag brukar bli uttråkad efter EN vecka hemma. Go figure.
 
Men, snart är det dags igen. Kan knappt bärga mig. 
 
 
Inte Falsterbo, men väl Elmia. Längtar efter att få åka på tävling med dessa grabbar igen!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR