Och jag tänker alltid på dig i april

SPÄNNANDE är det när man går in på bloggportalen man varit trogen i tio(!!!) år, öppnar skrivverktyget och inser att nämen, här ligger ju ett opublicerat inlägg som jag trodde att jag postat för två månader sedan. Whatever. Det enda ni missade var lite målande beskrivningar av snöströsslade bergstoppar nere i Österrike och en listning på vilka hästar vi hade med oss till Italien. More or less.
 
Så... Hej! Det var, som vanligt, inte i går. Kände att jag får passa på att skriva lite nu när jag blivit förpassad till hemmaplan trots att resten av teamet är i väg på tävling. Vad ska man GÖRA med sitt liv när man har så här mycket fritid?! Hade helt glömt av hur det var att vara homegroom. 
 
Som sig bör efter ett så här långt uppehåll ska jag försöka minnas vad jag gjort sedan sist. Det är en hel massa, det, och för strukturen och min OCDs skull tar vi det i en punktlista:
 
♡ Herning! Till danska Herning for vi ganska direkt efter Göteborg och dit hade jag med mig fem hästar vilket innebar full rulle från början till slut. Ändå hann jag med oförskämt mycket umgänge med Jennifer, som jobbar hos Jüri Sokolovski, och Malin, som jobbar hos Peder (efternamn känns överflödigt här). Vi hade en helt okej vecka och det var framför allt en väldigt trevlig tävling, långa dagar till trots.
 
♡ San Giovanni! Herning blev vinterns sista inomhustävling då vi sedermera styrde kosan mot betydligt sydligare breddgrader; Italiens östkust. Med åtta hästar, två lastbilar, två ryttare, två hästskötare fördelat på lika många veckor hade vi det riktigt bra. Flera av mina favvisvänner var där och hästarna var OTROLIGA. Felfria i så gott som varenda rankingklass, placerade i princip varenda unghästklass och flera topplaceringar för speedtjejerna. Lägg där till strålande sol, vin och supermat och du har i princip allt för att göra mig lycklig.
 
♡ Opglabbeek! Efter hemkomst från Italien tog vi det lite lugnt innan vi åkte till belgiska Opglabbeek. Jag hade fem hästar med mig och hann inte med allt för mycket mer än att göra i ordning hästar och springa upp och ner till banan. Båda sjuåringarna var outstanding och Berdina hoppade felfritt i sin första rankingklass hos oss. Hjärtat!
 
♡ Efter Opglabbeek passade jag på att åka hem i några dagar, och med hem menar jag så klart hem till familjen. Så himla värt att bara få vara mamma och pappas unge och inte känna något som helst ansvar för någonting om då bara för några dagar. 
 
♡ F1!!!!! Kanske inte en del av MITT liv fast jo. För FAN vad mycket roligare livet blir när racehelgerna drar igång, även om deras GPs ofta krockar med våra och jag tvingas undvika sociala medier i ett halvt dygn för att sedan kunna se racen postumt.
 
♡ Stanley Cup! Caps vs Pens drar i gång i natt. Say no more...
 
Det var väl allt. På måndag drar vi till Franska Le Touquet och därefter väntar några hektiska veckor med tävlingar runt om i Europa. Denna veckan är "vi" i Sundbyholm men eftersom det krockar med avresan till Le Touquet blev jag hemma i stället. Inte mig emot, det blir en mysig vecka själv med a-laget!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR