Bad kids

ATT det ska vara så svårt. Blev i dag upplyst av min kära vän Elin att det gått över en månad sedan jag var inne här och författade någonting senast. Förra, eller möjligen förrförra, helgen lovade jag en annan kamrat; Emil, att blogga men den gången blev alkoholstinna aftnar i goda vänners lag prioritet. Jag borde egentligen inte klaga, för jag har fler "irl-vänner" än jag haft sedan låg- och mellanstadiet, och jag har på det stora hela förbannat kul. Ändå kan jag ibland verkligen sakna de där långa, ensamma dagarna då man faktiskt hade tid åt sina andra intressen. Sport (F1 en gång varannan vecka och kanske någon EM-match här och var är vad som hinns med numera, typ), böcker (det har tagit mig tre(!!!) veckor att läsa ut Jane Eyre), att bara nörda ner sig i onödiga men allmänbildande grejer på nätet eller att typ... Skriva. Sånt man är för trött i huvudet för eller helt enkelt inte hinner med när man dels jobbar 07-18 och samtidigt försöker ha ett socialt liv.
 
Vet egentligen inte vad som hänt sen sist. Mycket jobb och mycket fest. Tror att det var förrförra helgen som var så himla magisk. Spontanutgång på vår "hemmakrog" Baradouz på torsdagen, EM-premiär på fredagen och sedan VÄRLDENS bästa kväll/natt på lördagen. En natt som tog oss från svenneförfest hos Wendy och via dans på Carré och shots på Baradouz till efterfest med vinylspelande med tre frenchies, två svenskar och en finne... I min säng. Drömnatt!!
 
I helgen var vi på tävling lör-sön. Sex hästar första dagen och fem andra, och de skötte sig mestadels bra. Guldstjärna till lilla Dabresse som verkligen gått från att vara en galen räserponny till att hoppa felfritt i 140 och göra det BRA. Snart är det dags för Knokke och det ska bli så JÄVLA kul. Dels del 5*:iga men framför allt de 3*:iga veckorna då en av mina två besties från Schweiz, Nora, kommer hit!! Knokke är ju Stephex egen tävling så det ska så klart bli GÖRkul. Innan dess väntar även Rock Werchter, vi ska bara dit på torsdagen men då väntar fucking PAUL MCCARTNEY OCH JAKE BUGG!!!!!!!!!!! Samt Kaiser Chiefs, Disclosure och Years & Years, ska bli så djäääääävulskt kul. Hade inte sagt nej till att se The Offspring + The 1975 på fredagen samt Macklemore + TLSP + The Strypes på söndagen MEN man kan inte få allt här i världen och dessvärre krockar det med Knokkes 5*.
 
Anyway... Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva men jag tror att jag får försöka att ta upp det där med veckosummerings-bloggning. Lär väl aldrig hända men ni får helt enkelt tjata på mig för det verkar vara det enda som biter.
 
 
Sommarens mest spelade so far, tätt följd av Jakes nya platta (där Ain't No Rhyme får mig att ifrågasätta varför jag älskar honom så mycket medan All That ger mig svaret på den frågan) samt radiopopiga Don't Be So Shy och Casanova.
Anonym

OMG återigen omnämnd i den åtråvärda lovis blogg 😱😱😱




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR