We don't have to be ordinary

God afton. Semestern är slut och i morgon har jag redan jobbat i en vecka sedan jag kom hem från Tyskland. Förutom att det SPÖregnar konstant och är SNORkallt (okej, okej, jag vet att ni har det kallare i Sverige...) så känns det underbart. Har en smärre sakna-tävling-depression men förutom det, så! Jobbmässigt, i alla fall. Har, som ni kanske kunde utläsa av föregående inlägg, en liten backlash i livet. Beror inte på någonting särskilt, allt är ganska bra men jag är väl en trasig själ, helt enkelt. Blir bättre och bättre på att leva med och acceptera det för varje dag som går.
 
Veckan som gått har mest bestått av... Ridning, känns det som. Red ingenting i Sverige och sedan red jag Dubi två gånger i Tyskland men det kändes ändå lite kantigt att sitta upp på Classico det första jag gjorde när jag var tillbaka på jobbet. Framför allt när det första han gör när jag sätter foten i stigbygeln är att glädjebrumma och bocka iväg som en dåre... Haha. Tanken var att jag bara skulle värma honom åt Simon men som straff för att jag alltid är så mesig blev jag tvingad att rida hela passet själv. Svettig Classico och svettig Lovisa!
 
I torsdags var jag med Nora i Basel och kollade på de 5*iga tävlingarna. Såg bara en klass och ingen av mina två storfavoriter var där så tävlingsmässigt var det väl inte så inspirerande, MEN kul att träffa en massa folk man inte sett på länge, i alla fall! 
 
I dag har jag jobbat all by myself så hästarna har fått ta det lite lugnt. Conte och Tussi fick bara promeneras, Nemo joggades i skogen och Cornet samt Lord fick gå på lina. Hann med hela gänget på förmiddagen och kunde således med gott samvete spendera eftermiddagen i soffan framför Basels GP som Christian Ahlmann inte så oväntat vann...
 
Har fortfarande strul med bilduppladdningen, ni får klara er med den enda bild jag lyckades ladda upp. Från när jag och vår nya Conte var ute i regnet!
 
Pia

Även om jag inte är hästtjej så gillar jag dina hästinlägg då det ser så gött ut att jobba med hästar och umgås med dem. Djur är bäst!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR