Schweiz-Sverige-Tyskland-Schweiz-Tyskland

Efter årsresumé kommer... Julresumé. Kan vid ett svagt tillfälle ha utlovat bloggning från Sverige men icke, så det kommer nu i stället. Har som sagt två veckor semester och valde att spendera den första i mitt kära hemland. Kunde inte åka hem i fjol så det var ytterst uppskattat att få fira julen så som den ska firas; med nära och kära. 
 
Anlände till Götet den 21a och därefter väntade ett par hektiska dagar med julklappsshopping deluxe. Hann även vara med på lite julhoppning på hemmaklubben där jag fick lov att pynta lillasyster och Challe från hovar till hjässa. Lillkillen var lika duktig som alltid och sprang helt ostörd runt med julgranskulor i manen och glitter i svansen.
 
 
Julafton firades som vanligt först i stallet, sedan hemma med mamma, pappa, bror och syster och med julklappsöppning samt jullunch. Därefter Kalle och sedan hem till mormor och morfar för vidare firande med stora släkten. Det var en ganska vanlig julafton, precis som det ska vara. Gillar inte alls traditionsbrytande som verkar vara väldigt inne om man ska tro diverse bloggare och podcastare...
 
Efter julafton kommer juldagen och juldagen är lika med hemvändarfest. Förade hemma hos Heddan med mitt favoritsquad och efter det tog vi oss till Hotet som för en gångs skull levererade precis så mycket som man alltid önskar att det gjorde. Träffade så många gamla vänner och hade SÅ kul. 
 
 
Den 29e åkte jag hemåt igen efter att ha hunnit med bland annat en roadtrip med brorsan till Kungsbacka, klippning hos min hemmafrisör och catching up-date med Sara, samt en del JVM-hockey. En, på det stora hela, härlig Sverige-vistelse!
 
 
Efter en natt i Düsseldorf var jag åter i Schweiz och fullt redo för nyårsfirande i Zug med diverse hästfolk. Det blev en fantastisk afton med fondue, champagne i mängder och beerpong där mitt lag vann samtliga matcher. Kan väl säga som så att svenskarna var lite vassare än slovakerna, schweizarna, tyskarna och skotten!
 
Nyårsdagen spenderade jag dödligt bakfull med att köra till Tyskland där jag är nu. Lovisa och Pascal är i Sverige så jag är här och passar deras hästar i några dagar. Bäst av allt var att återförenas med världens bästa Dubi som var SÅ glad och gnäggade och sprang efter mig i boxen varje gång jag gick förbi ♥ Nu har jag varit här i två dagar och i morgon åker jag hemåt igen. På måndag är min semester slut och jag ser fram emot lite vardagsrutiner igen!
 
Anonym

När man läser detta kan man ju för en sekund tro att du är normal




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR