Tattad från Warnmark

1. Beroende av?
Socker, koffein, internet och läppbalsam. Internet är nog värst, helt ärligt. Är, precis som alla andra, ständigt uppkopplad och har svårt att koppla av från cyberspace. Visst är det en miljard gånger bättre än när jag bodde i Sverige, men jag är fortfarande en slav under sociala medier. Koffein-, socker- och läppbalsamsberoendena är det bättre med. Har gått från att snitta fem Red Bull och lika många kaffe/dag till att bara dricka fyra koppar kaffe om dagen. Sockret försöker jag att få i mig genom smoothies och honung i stället för choklad och annan skit.

2. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Man är ju trots allt svensk... Svart! Möjligen blått men det är inte lika enkelt.

3. Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är smart, kreativ, fantasifull och att jag skriver bra, typ.

4. Dina planer under 2016?
Fan, vet inte. Vara BÄST på jobbet. Inte göra folk besvikna. Förhoppningsvis spendera en semestervecka i något av mina två favoritländer. Lära mig mer tyska. Komma över en förbannat jävlig rädsla jag har.

5. Brukar du skratta för dig själv?
JÄMT. Skrattar nog oftare när jag är själv än när jag är med andra.

6. Vad är det konstigaste du ätit?
Brukar trycka i mig lite av hästarnas godis när jag inte hinner äta lunch...

7. Hur imponerar man på dig?
Intellekt, allmänbildning, genuina intressen, bra musiksmak.

8. Vilken stad vill du helst bo i för resten av livet?
Pittsburgh/någon av mina favoritförorter i området. Kommer väl antagligen inte hända, men ändå. Jag var lycklig där.

 
Home is where your heart is...
 
9. Hur ser dina morgonrutiner ut?
Klockan ringer allt som oftast vid kvart över sex. Brukar snooza till 20 i sju. Lägger fem minuter på att kolla sociala medier. Klär på mig, borstar tänderna och drar en keps över håret. Dricker en kopp kaffe på vägen ner till stallet. The glamorous life of Lovi.

10. Vad längtar du efter?
Sommaren. Är så less på att behöva lägga tio minuter varje morgon för att få på mig alla kläder, behöva täcka hästarna med 20 täcken och att frysa ihjäl hela dagarna. Saknar absolut inte 35 grader och stekande sol, men ni vet... Ljumma sommarkvällar och att kunna starta dagen i shorts och tisha. Det hade varit nåt.
 
 
I Lyss förra sommaren med en saknad soulie
 
11. Serier du följer just nu?
Ingen, helt ärligt. Är nog första gången det händer sedan jag gick på högstadiet men jag har inte tid. Väljer hellre att kolla på någon film eller läsa en bok innan jag somnar.

12. När brukar du oftast gå och lägga dig?
Försöker att sova innan 22. Går oftast bra men vissa dagar kan jag fortfarande ligga uppe till 04 utan att kunna somna, men går alltid och lägger mig runt 21.

13. 5 saker du vill göra i framtiden?
- Bli utgiven författare.
- Äga flera fina hästar åt duktiga ryttare.
- Bo i USA igen.
- Se Caps vinna Stanley Cup.
- Bo och plugga ryska i Moskva.

14. Vad finns alltid i din handväska?
Plånkis, nycklar, telefon, fyra olika sorters värktabletter, Eos läppbalsam, tuggummin, en bok (just nu Perks hahaha, vad annars?), penna, block, solglasögon och hörlurar.

15. 3 utländska bloggar du följer?
Russian machine never breaks, Classy girls wear pearls och Puck daddy är nog de jag läser mest.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR