Sjukskriven

Som rubriken lyder... Jag har gått och blivit handikappad och således sjukskriven. Vilket suger. Det är precis ett dygn sedan jag var hos läkaren som vid blotta åsynen av min högra hand förbjöd mig att jobba, och jag känner redan ett mentalt breakdown är nära. Inte så mycket på grund av någon raslöshet, jag är bäst i världen på att inte göra någonting, men för att jag känner mig så jävla värdelös när jag inte jobbar. Det känns som att jag sviker exakt alla runt omkring mig och då i synnerhet mina fina hästar samt S. 
 
Vadan detta, då? Jag har ramlat av... Var ute i skogen på med Simon och big boss Urs, red Conte som för dagen var rent överjävligt spooky. Under hela ridturen var jag väl en 20-30 meter bakom de andra för att min häst skulle stanna och titta på exakt allt. Med den hästen är det dock egentligen ingen fara att han tittar, för han gör inte mer än att stå emot väldigt mycket och i värsta fall stanna... Trodde jag. Med ca fem minuter hem rider vi förbi en gård där de har två små skäckar i en hage precis intill vägen, S och U's hästar brydde sig inte för fem öre, medan min fick fullständig panik och flyger i luften, åt sidan och slutligen ner i ett dike = jag åker av med huvudet före.
 
Minns inte hur jag landade mer än att jag faceplanteade rakt ner i grusvägen. Ställer mig upp i panik eftersom Conte är lös, men kan inte riktigt stå pga omtumlad så ramlar igen... Minns inte mycket mer än att jag får skjuts hem av damen som bodde på gården, och sedan till sjukhuset. Tänker inte gå in på detaljer gällande detta mer än att jag aldrig varit med om ett mer oproffsigt bemötande. Läkaren träffade jag inte över huvud taget, blev bara slussad in på röntgen (och fick bara röntga handen och inget mer...), ingen kollade över huvud taget på handen (mer än röntgenpersonalen) eller övriga skador. Helt sjukt. Det visade sig i alla fall att jag hade en fraktur på båtbenet. Blev hemskickad med lite kylbandage...
 
Dagen därpå försökte jag jobba, jag hade ju trots allt inte fått något intyg på att jag inte kunde. Då var min hand helt mörkblå/lila och rejält svullen. Ni kan ju tänka er hur det gick att mocka... Tog två timmar(!!!) att göra fyra boxar, kunde inte tränsa, ett täckesbyte tog en kvart etc. Till slut bestämde jag mig för att uppsöka en annan läkare, efter att handen svullnat upp till dubbla storleken vid lunch. Sagt och gjort, röntgen på bröstkorg, knän och en ny handröntgen gjordes, samt en speciell lungröntgen. Det visade sig att jag fått en mild hjärnskakning, fraktur i handen samt blåmärken på en lunga. Sedan är knäna helt blåslagna men där var det i alla fall inget allvarligt.
 
Så... Nu är jag sjukskriven åtminstone till nästa läkarbesök. KUL. Tur i oturen att jag inte slog i nacken. Jag har förstås ont i de leder som fortfarande är skadade i området, men det var i alla fall inte nacken som tog den värsta smällen. I övrigt är det väl mest bara skit. Kan för det första inte jobba och för det andra missar jag minst en tävling vilket gör mig mer än lovligt deppig. HATAR att inte jobba. 

finns de någon mer i världen som ramlar av så ofta och allvarligt tro??

Svar: hahhhahahahhahahha tror inte det ärligt!!!!
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR