Ny lista

Ytterligare en blogglista som även denna gång är stulen av Karin. Hennes blogg är nog min absoluta favoritblogg just nu. Har alltid läst och uppskattat hennes bloggar men eftersom jag minskat mitt bloggläsande något extremt på senare år blir det väl lite extra eftersom hennes är en av väldigt få jag fortfarande följer mer än sporadiskt. Så, det får väl bli dagens tips. Följ för fina bilder och välskrivna texter av en oerhört vettig och klok tjej.
 
Vad behöver du mest just nu?
Kärlek. Helt ärligt. Menar inte kärlek-kärlek utan mest bara kärlek i allmänhet. Det behöver vi väl alla, i och för sig, men just nu skulle jag säga att jag behöver det lite extra. Skadad och jävlig och alldeles för ensam.
 
Höger eller vänsterhänt:
Höger, eller just nu vänster eftersom min högerhand är satt ur funktion.
 
Piercingar:
Inte ens i öronen. Skulle nog kunna ta hål i öronen men ingen annanstans.
 
Tatueringar:
Ingen. Lär inte skaffa det heller. Tycker dels inte att det är fint och dels ångrar jag saker alldeles för lätt...
 
Längd:
178 cm.
 
Skostorlek:
38-39. 
 
 
Fräknar:
En miljon. Kanske det enda jag aldrig gråtit över gällande mitt utseende.
 
Dricker du?
Gör inte alla det?
 
Något i kylskåpet du inte tycker om?
Ibland får jag impulser av att vara lite väl hälsosam och köper med mig en massa skit som jag sedan aldrig äter. Det mesta blir så klart gammalt och slängs, så i nuläget är det nog bara en väldans massa äcklig lök som ligger och skräpar i grönsakshyllan.
 
Vilket schampo använder du?
John Frieda Sheer Blonde.
 
Vilken parfym använder du?
Just nu YSL Black Opium. Gillar den men älskar den inte. Letar fortfarande efter en parfym att göra till min.
 
Vad gör du just nu?
Ligger i min säng, käkar popcorn, slötittar på min favvo-HP-film (Flammande bägaren) och semigråter över min hand.
 
Vad är du rädd för?
Döden. Inte för egen del men för alla som står mig nära.
 
När grät du sist?
Gråter när jag ska ta mig upp ur sängen på morgonen, gråter när jag ska ta på mig kläder, gråter när jag ska torka mig efter dusch... U get it.
 
Vad är du allergisk mot?
Kyla (får stora SÅR på benen när det är minusgrader, inte ens en överdrift), men det är egentligen allt. Är överkänslig mot vanligt lipsyl (den vita med blå kork), citrusfrukter och många smink- och hudvårdsprodukter. Är gravt allergisk mot dålig musik också, glömde det.
 
Håkan Hellström eller Lars Winnerbäck?
Håkan since 2001. Han är Gud. Har aldrig fattat grejen med Winnerbäck även om jag älskar Elegi och Jag vill gå hem med dig.
 
Kan du sjunga?
Hellre än bra, så att säga...
 
Land du vill besöka?
Alla. På riktigt, alltså. Det finns inte ett land på denna planet jag inte vill besöka och det gäller även för de länder jag redan besökt. USA, Ryssland, Irland, Skottland, England, Wales, Island, Finland, Australien, New Zealand, Sydafrika, Zimbabwe, Brasilien, Maldiverna...
 
Hur ser din dröm-man ut?
Det varierar, men i slutändan faller jag alltid för söta killar som ser ut lite som Eddie Redmayne, och har så alltid gjort. Rödlätta britter verkar vara min typ, can't help it. Hahaha.
 
Favorit...
 
Artist:
Beatles och Jake Bugg är THE SHIT för min del. Dock är det ett gäng som är precis under dem och de måste så klart också nämnas här. Franz Ferdinand. Arctic Monkeys. Håkan Hellström. Rolling Stones. Bob Dylan. Oasis. Sugarplum Fairy.
 
Låt:
Wonderwall (Oasis) och Tonight (Fm Static) är nog mina all time favs. Men well, det finns många låtar som är där och nosar. I've just seen a face och Let it be (Beatles), Hey there Delilah (Plain White T's), Every breath you take (Police), Pictures of you (The Last Goodnight), Shoreline (Broder Daniel), California (Phantom Planet), Teenagers (My Chemical Romance), I'm on fire (Bruce Springsteen), Sara (Bob Dylan), Folsom prison blues (Johnny Cash), Fluorescent adolescent (Arctic Monkeys), Piledriver waltz (Alex Turner), Taste it (Jake Bugg), Sweet Jackie (Sugarplum Fairy), Common people (Pulp) och Love hurts (Nazareth) är alla låtar jag älskar more than life.
 
Bok:
The perks of being a wallflower. NO SHIT, SHERLOCK.
 
Film:
Samma som ovan. HP. Armageddon.
 
Sak att göra:
Vara på tävling. Umgås med folk jag tycker om. Vara med mina älskade hästar. Gå på konsert.
 
Mat:
Allt som innehåller blodigt kött. Och skaldjur. Typ.
 
Dryck:
Är ADDICTED to Fanta Shokata för tillfället. Annars Cola vanilj, citronvatten och dry martini. Och vin.
 
Godis:
Sånnadär röda mattor som smakar hallon/jordgubb och kemikalier. Och Marabou black.
 
Klädesplagg:
Sköna och snygga jeans. Ungefär lika sällsynta som Caps Stanley Cup-segrar.
 
Serie:
Mad men, O.C., One tree hill, Gossip girl, Breaking bad och Dexter.

Har heller inga ord för det du skrev där uppe mer än att mitt stabila jag blev helt tårögd. Säger ju att du är bra. KRAM

Svar: DU är så himla bra!!!!!!!
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR