Mycket text men mer BILDER!

Säg mig, finns det någonting bättre än att vakna upp på sin lediga dag av att regnet smattrar mot rutorna? Skulle inte tro det. Minsta lilla uns av solsken och varmare grader får mig att känna mig tvingad att GÖRA SAKER även fast jag absolut inte vill, det gör inte detta snöblandade hällregn. Sjuk och trött och jävlig. Då vill man bara stanna inne med en stor kopp te och ett gäng hockeymatcher. 
 
Föregående vecka var stressig deluxe. Det var världscupstävlingar i staden och i och med det var 75% av teamet borta. En som ryttare/organisatör, en som tränare och en som coach. Själv fick jag stanna hemma och mantla rollen som ridande groom, vilket faktiskt var ungefär lika roligt som stressigt. Ridningen är annars en del jag gärna skippar i mitt jobb, men att få ha hästarna för mig själv i tre dagar och faktiskt känna att det blev lite skillnad från dag till dag - det var roligt!
 
Roligast av alla är vårt sto, Tussi. Hade inte ridit henne nämnvärt innan men på hennes rygg kände jag mig verkligen hemma. Visst, hon är ett STO i ordets sanna bemärkelse men samtidigt ett trevligt sådant när man får henne på sin sida. Nemo hade av mig första dagen... Vi kom travandes på långsidan när ett täcke gled ner från sargen och världens tittigaste lilla bebis tvärvände så klart och lämnade kvar mig på marken, haha. Hade dock tur och det enda som skadades var mitt ego. Resten av gänget skötte sig bra, de med, dock hindrade det inte mig från att knappt kunna ta mig upp ur sängen pga träningsvärk om morgnarna... Att gå från att jogga ett par hästar om dagen till att trimma sju om dagen var väl... Lite i överkant, kanske!
 
Annars har jag också varit och kollat på tävlingarna samt gått på partyna som varit. En riktigt trevlig helg och kul att träffa så många nära och kära, samt så klart att se alla fantastiska hästar och ryttare! Nu längtar jag mest efter att vår egen tävlingssäsong ska dra igång och det gör den nästa vecka!
 
Nu ska jag återgå till att skriva lite annat, och jag lämnar er här med lite bilder(!!!!) HA DE!
 
 
Skitungar
 
Vårt enda sto; Luquitas Girl aka Tussi. Klassiskt grått sto med alla för- och nackdelar det innebär ;-)
 
 
Terapitur i snön med lilla luddörat Classico
 
 
Cornet
 
 
Var ensam i stallet om att vara lycklig över denna vy...
 
 
Känns som rysk roulette varje gång man sitter på honom, men GUD vad jag älskar denna häst
 
 
... Menar, hur kan man inte?
 
 
Conte Fiori
 
 
CSI Zürich @ Hallenstadion
 
 
<3
 
 
Conte, mongo, Cornet
Ellie

Hur fungerar det med uteritter i Schweiz? Jag har bott i Tyskland där det visserligen inte finns ngn allemansrätt men det fanns gott om natur och statlig natur fick man rida på. Bönderna runt om lät oss dock rida på deras marker. England var likadant där var det heller inga direkta problem att rida ut även om de inte har allemansrätt.

Svar: Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt, haha. På mitt förra jobb kunde vi inte rida ut alls då gården låg mitt inne i ett bostadsområde men här kan man så vitt jag vet rida överallt. Bönderna äger allt men jag skulle tro att de har någon form av allemansrätt här också!
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR