CS Bülach: Årets första tävling (typ)!

Och DÄR var äntligen tävlingssäsongen igång! I torsdags styrdes lilla lastbilen mot grannorten för ett par sexårsklasser med Nemo och Cornet. Egentligen var detta årets andra tävling då Simon var iväg precis i årsskiftet när jag var i Tyskland, men det var en tjuvstart som vi inte behöver räkna, tycker jag...
 
Hur som helst. Båda mina små prinsar skötte sig superbra på alla plan, hoppade jättefint men behöver MASSOR av mer erfarenhet. Som tur är så drar tävlingssäsongen igång på allvar nu; först har vi två nationella tävlingar kvar innan det är dags för årets första internationella i Italien i mars. Längtar ihjäl mig...
 
Även dagen därpå var det tävling i Bülach men då blev jag kvar hemma i stället, någon måste ju ta hand om de små liven som inte tävlar också. Simon hoppade i alla fall Lord och Conte och även de skötte sig bra. Nu blir det snart dags för lite större uppgifter för i alla fall Lord som i nuläget är vår enda "vuxna" häst.
 
En sak man verkligen inser när man åker på icke-internationella tävlingar utanför Sverige är vilken otroligt hög klass många av våra anläggningar hemma håller. Bara inom ca 15 mil från min hemstad finns utöver just min hemmaklubb Alingsås, klubbar som Billdal, Borås, Kungsbacka och Grevagården som alla skulle sopa banan med i princip alla anläggningar som anordnar nationella (även internationella...) tävlingar här nere. Nu under inomhussäsongen är det inte ovanligt att man får hoppa fram i ett tält uppställt över uteridbanan och själva tävlingshallarna är i princip aldrig så fräscha, moderna och stora som faktiskt ändå de flesta tävlingsridhusen är hemma. Man blir bortskämd!
 
Resten av helgen har väl rullat på som vanligt. Var ledig i går, hade verkligen sett fram emot att sova ut då jag haft halsfluss och jobbat med det hela veckan. Även om jag i princip är frisk nu och käkar antibiotika så är jag fortfarande helt slut i både fysiskt och psykiskt, ändå vaknade jag vid 07... Spenderade dock dagen i sängen vilket var mer än välbehövligt innan jag gav mig ut i Zürich nattliv framåt kvällen. I dag har jag jobbat som vanligt, söndagar är som bekant alltid jättelugna eftersom Simon är ledig. Paddock och skritt i skogen för hela gänget stod på schemat. 
 
Nu blir det lite pappersarbete och förberedelser inför kommande vecka innan jag - äntligen - kan sluta de blå för natten. Hoppas att ni har det bra och firar alla hjärtans på bästa sätt. Tschüssssss.
 
 
Otroligt taggad kille i stram frisyr
 
 
Nöjd med sin egen prestation - med all rätt!
 
 
Nemolicious
 
 
Simpa + mannen i mitt liv



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR