8

Ptja... Denna vecka har väl inte varit mycket att hurra för, direkt. Mer eller mindre allt av "värde" som inträffat berättade jag om i mitt sjukskrivnings-inlägg, but well, a promise is a promise och jag har ju lovat att börja med veckosummeringar. Let's go.
 
> I början av veckan var den andra groomen här på semester, så jag fick jobba för två vilket jag inte hade någonting emot. Skulle helt ärligt aldrig fixa att jobba i ett stort stall med en miljon hästskötare och ryttare, och trivs utan tvekan bäst ju färre man är i ett team. Missförstå mig rätt nu, jag har absolut inga problem att jobba med flera människor samtidigt, men allt blir så mycket lättare ju färre man har att anpassa sig efter.
 
> I tisdags var vi i väg till ett annat ridhus och träningshoppade fem hästar. Samtliga skötte sig superbra. I Schweiz har man inte riktigt clar rounder/pay n' jumps så som vi har hemma i Sverige utan det vanliga är att ridklubbar/anläggningar har en dag i veckan då man får komma och hoppa i deras ridhus. En bana finns uppställd och man får hålla på hur länge man vill. Fördelen är just att man kan göra exakt som man vill och att man får hoppa hur många gånger man vill, nackdelen att det ibland kan bli väldigt många ekipage inne på banan samtidigt. Oftast funkar det bra ändå men jag hade allt hjärtat lite i halsgropen när S satt på vårt nervvrak Cornet tillsammans med 10+ andra ekipage varav ett var en liten tjej på en liten galen ponny som drog ett ärevarv i ridhuset efter varje hinder den hoppade.
 
> Sedan åkte jag som bekant av och slog mig rätt illa. Har varit sjukskriven sedan i torsdags och känner mig rejält deppig pga det. Innerst inne vet jag att jag inte kan hjälpa att jag skadat mig men samtidigt känns det som att man sviker alla och som att man är en dålig anställd/groom. Skit är det.
 
> S var i väg och tävlade i Erlen fredag-lördag. Ingen speciell tävling men som tävlingsfreak kändes det så klart fruktansvärt att se lastbilen rulla ut från gårdsplanen utan mig. Finns verkligen inte många saker jag hatar mer än att inte följa med på tävling när min ryttare tävlar.
 
> Under min hittills tre dagar långa sjukledighet har jag inte gjort ett skit. Försökt städa utan framgång (good luck med att dammsuga när jag knappt kan ta mig upp ur sängen), sett alla Harry Potter-filmerna, läst två böcker... That's about it. Till och med internet blir tråkigt efter ett tag. Tänk att de orden kom från mig. Det hade man inte kunnat tro för två år sedan...
 
 
Saknar henne så att det gör ont...



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR