Jämmer och elände

Hola. Ni som känner mig alternativt följer mig i sociala medier vet nog redan att det inte står helt hundra till med mig för tillfället. Blödande magsår och en hel drös av saker som fattas i systemet, en sväng på Lunds Sjukhus och lite allmän hopplöshet. 
 
Jag har nästan alltid haft problem med magkatarr. Är väl en ganska orolig själ av naturen och äter inte jättebra. Överkonsumerar koffein, diverse piller och är inte i närheten av att vara nykterist. Go figure. När vi var i Holland förra veckan kunde jag nästan inte äta alls, tror att jag snittade en drickyoghurt om dagen efter frukost. Detta är dock inte helt ovanligt för mig; jag har alltid svårt att sova när jag reser och sover för få timmar per natt.
 
På vägen hem började jag att bli riktigt illamående, och min lediga måndag spenderade jag helt och hållet i sängen. Dels för att jag var trött, men också för att jG hade fruktansvärt ont i magen. Fick hoppa in och köra en häst till Sölvesborg och på hemvägen började jag att spy. Ju närmre timmarna led mot midnatt blev mitt tillstånd allt värre (tänker bespara er vidare detaljer...) och jag ringde in till 1177. "Vi skickar ambulans", var deras respons, så läget var väl kanske allt annat än fine.
 
Kraftigt blödande magsår, blodbrist, näringsbrist och vätskebrist; på något sätt känns det som en drös grejer som skulle kunna summera livet i stort. Gastroskopi och dropp. Jag mådde inte bättre, snarare tvärt om. Andra natten började jag att krampa något fruktansvärt. Läkarna kunde inte förstå vad det beror på och det gör de fortfarande inte. Det känns som att jag genomgått varenda prov och analys man kan göra inom loppet av fyra dygn, men inte har någon blivit klokare för det.
 
I går var jag tillbaka på jobbet. Spyr fortfarande blod och har fruktansvärt ont, men livet går vidare. Mest troligt kommer jag inte att dö av det här, heller. 
 
Snart är det jul och även om jag varken kommer att få så mycket som känna smaken av köttbullar, julskinka eller Fireball ska jag se till att njuta av varenda sekund hemma bland nära och kära.
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR