Årssummering 2016 del 1/4

Var 2016 ett bättre år än 2015?
Ptja. Högst oklart, men mest sämre, tror jag. Mådde jävligt dåligt under två långa perioder (sista tiden i Schweiz samt en del av tiden i Belgien vilket drar ner betyget. Och så dog ju Bowie. Så, sämre, I guess.
 
Vad gjorde du i januari? 
Efter en, som alltid, jobbig nyårsafton spenderade jag den sista tiden av min semester i Tyskland där jag passade Lovisa och Pascals hästar medan de var i Sverige. "Min" häst hos Simon, Colorado, såldes men jag red ganska mycket ändå. Var på tävlingarna i Basel respektive Zürich.
 
 
Vilka låtar sammanfattar inledningen av 2016?
Sugar med Robin Schultz och Stitches med Shawn Mendes. Tror knappt att någonting annat spelades i min bil under min sista tid i Schweiz, haha... Och Perfect med One Direction, så klart! Den sammanfattade väl i princip hela mitt liv de där sista månaderna...
 
Hur var februari?
F r u k t a n s v ä r t. Här någonstans började jag må dåligt igen. Åkte av Conte och bröt handen och efter det blev min jobbsitiation ett helvete. Mår fortfarande dåligt av tanken på det. 
 
 
Mars?
Helvetet fortsatte och kulmen på det hela kom när vi var i Italien på tävling. Insåg att jag inte skulle fixa att jobba kvar under rådande förutsättningar och bestämde mig för att börja leta nytt jobb. Lärde känna Jennie och spenderade nästan all min sista tid i Schweiz i Steve's stall vilket så klart var helt fantastiskt. Han vann ju dessutom världscupsfinalen för andra året i rad under den här tiden. 
 
 
Vad är du mest nöjd med respektive missnöjd med från den här perioden?
Mest nöjd är jag nog med att jag vågade säg ifrån när jag tyckte att jag blev jävligt psykiskt misshandlad på jobbet. Tror inte att jag skrivit så mycket om det här och vill inte heller gå in på detaljer; men - att vara i särklass yngst på jobbet och bli brutalt utnyttjad och mobbad av personer du trodde att du kunde lita på var ingen hit.
 
Mest missnöjd är jag så klart över situationen jag hamnade i och att jag lät det gå så långt som det faktiskt gick. Har fortfarande väldigt svårt för att lita på folk i maktpositioner.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR