Straight outta Lummen

Hej och förlåååååååååt. Har ju utlovat bättre uppdatering ca en miljon gånger redan men det verkar inte bli bättre. Grejen är den att när man jobbar med hästar blir man inte bara fysiskt slut utan även psykiskt, så när jag kommer hem efter jobbet vill jag enbart ägna mig åt saker som tar upp så lite plats som möjligt i min tankeverksamhet; dvs KOLLA på saker (film, sport, serier etc) som inte kräver något eget tänkande. Därav blir både blogg och övrigt skrivande, samt läsande, lidande. Tyvärr.
 
Är nu inne på min tredje vecka här på Stephex och jag trivs fortfarande. Var på förhand lite osäker på hur jag skulle fixa att jobba med såpass mycket andra människor då jag, som någon uttryckte det, är "painfully shy" och lätt blir lite osäker och drar mig undan när jag träffar mycket nya människor på en och samma gång. Visst, det har varit lite jobbigt och är fortfarande det men det mesta funkar och framför allt gillar jag alla i vårt team vilket gör mycket.
 
I veckan har vi varit i Lummen på vårtouren där. Hade någorlunda tur med vädret och hade dessutom turen att få stå i ridhusstallet = inte så mycket lera för oss som för alla andra. Vi var där med sju hästar så både jag och Sofie, Jonnas showgroom var med vilket passade mig superbra. Sjukt vad mycket man lär sig av att jobba med människor som är ca 1000x bättre än en själv. Vill bara lära mig ALLT på en och samma gång men hjärnan blir nästan lite överhettad av all information, haha...
 
Bäst av allt med Lummen var att mitt gamla team var där. Kan inte med ord beskriva hur glad jag var att få krama Cornet efter två veckor (känns som år...) utan honom. Blev även en drink eller tio med Wiebke som är Simons nya groom; så glad att mina bebisar fått en sån bra ny tjänare. Kul att träffa Simon också och resten behöver vi ju inte prata om... Haha (//throwing shade).
 
Åkte hem i går för att jobba på hemmaplan och i dag har jag varit ledig vilket var väldigt skönt... Vaknade dock vid sju för att se Kinas GP som kung Nico vann, men efter det sov jag till 14... Hehe. Var ju faktiskt uppe och såg Caps andra segermatch mot Flyers så jag hade lite sömn att ta igen! Resten av dagen har spenderats i sängen, beställde till och med hemkörning av pizza och Ben & Jerry's för att slippa röra på mig. Höjden av lathet men jag ÄLSKAR'T.
 
Nu ska jag se Straight Outta Compton tio år efter alla andra och sedan blir det natten, nya tag i morgon! Vi hörs när vi hörsssss.
 
 
Lovade mig själv att inte ha någon speciell favorit här men HUR SKULLE JAG KUNNA MOTSTÅ DENNA? Och till skillnad från mina tidigare jobbfavvisar, Evita och Cornet aka djävularna, är Dolitaire som hon heter världens mildaste och snällaste lilla tjej haha
 
 
Inomhusstall i mitt hjärta
 
 
Kärt återseende av mannen i mitt liv <3
 
 
Nugget
 
 
Världens sötaste Doli
 
 
^Heaven is a place on earth
 
 
Mr hattrick
Anonym

Bra där Lovi! Långt inlägg med text o bilder precis som jag vill ha det! Tack o kram

Emil

Lovi, även om jag inte kommenterar så ofta vet du att jag går in här varje dag och kollar om något nytt kommit upp. Glad att du kommit in i det nya jobbet! Ha det så bra nu!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR