We are the kings and the queens of the new broken scene

Det är måndag. Jag är inne på bakfylledag två. Jag vet inte om det bara är jag eller blir bakfyllorna värre om man ägnar sig åt måttlighet kvällen innan (eller i detta fall: två kvällar innan)? Jag menar... Ta mina två senaste "fyllor" som ett exempel:

1. Ryttarfest i Chevenez. ~15 enheter alkohol och absolut ingen mat i magen. Full som en kastrull. I säng runt 04:30. Trött och slightly illamående men ingen bakfylla att tala om, egentligen.

2. Lugn utgång i Zug. Knappt en flaska rött och mat i magen både före, under och efter inmundigandet av vin. Salongs. I säng runt 02. TRÖTT, huvudvärken från HELVETET, illamående, kemisk ångest.

ÄR DETTA RIMLIGT???? NEIN!!!!! Det är fan inte rättvist att man ska behöva må så här överjävligt dåligt när man spenderade kvällen tillbakahållen av både graman och skarp betsling (/metaforernas icke-mästare).
Trevligt hade jag hur som helst; efter jobbet åkte jag till Nora för vin och lite karnevalande. Det blev en rätt fin afton även om jag var sur som ett bi när vi vandrade runt i ett SNORkallt Zug dit vi åkt för att vi fick """feeling""" kl 01. Sov kvar där och var hemma lagom tills det var dags att göra stallet vid 06...

Även i förrförrgår var en trevlig dag då vi tog en sväng till Ikea, som de svennebananer jag är. Som liten vill jag minnas att jag AVSKYDDE den stora, legobitsliknande blågula byggnaden, men nu är jag helt såld. Kanske inte på Ikea i Sverige, men utomlands. Alltså, jag har sagt det förut och jag säger det igen: vilken jävla lyx vi svenskar har som alltid, i princip vart vi än befinner oss, har en liten bit av vårt hemland att besöka när avsaknaden av Marabou och kötbullar blir för stor.

Fick köpt lite småsaker till lägenheten. Är egentligen rätt nöjd med den som den är, men vardagsrummet hade fortfarande den vinröda matta samt matchande kuddar och pläd som fanns där när jag flyttade in; och lets face it, det såg lite för bordelligt ut för min smak... Nu är Red light district utbytt mot 50 shades of beige, vilket passar mig myyyycket bättre. Nu är det väl egentligen bara lite tavlor som ska upp, och kanske någon taklampa, och sedan är jag riktigt nöjd. Helst av allt skulle jag vilja ha en serie canvastavlor på Challe, Madam, Evelyn, Cassanova, Dubai och Evita. Mina most loved ones, helt enkelt. Får se om jag lyckas lösa det. Annars får det bli en fetingcanvas på Burghen. Vore inte helt fel, det heller.

I går var det som vanligt jobb på agendan. Simon var ledig så jag hade hästarna själv; till min stora lycka var det vilodag på schemat så mina "måsten" för dagen sträckte sig bara till att göra stallet morgon, lunch och kväll samt att få ut två av dem på lite promenad samt hage. En agenda som passade mitt mående för dagen alldeles ypperligt...

I dag är jag ledig. Hade planerat sovmorgon DE LU XE för att bota gårdagens överjävliga baksmälla, men blev väckt "redan" vid halv tio då det knackade på dörren... Krigade mig upp med en fadeande bakiskänsla, och en monsterfrukost senare mår jag faktiskt helt okej. Har faktiskt varit så duktig och både städat samt betalat räkningar. Livet som """vuxen""" tar sig, minst sagt... Det är väl tur det; känns som att halva min klass från grundskolan är supervuxna med avslutade högskoleutbildningar, barn, samboliv och giftemål. Själv sitter man här och... Ja, vad fan gör man? Grubblar över hästtäcken, pojkar i ridbyxor och hur onödigt mycket pengar man lägger på alkohol... MEN MEN jag skulle inte byta ut detta liv mot ett tråkigt jävla svenneliv i Sverige whatsoever!

Nuuuuu ska jag ta mig in till Zürich i det fina vädret och köpa lite byxor. Ni får ha detså fint så hörs vi när vi hörs. Tschüüüüsssss.

 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR