Lediga tider

Grüezi zäme! I dag har jag varit ledig för första gången sedan jag kom hit, vilket så klart var skönt men inte alls så skönt som det var på förra jobbet, haha. Kunde faktiskt inte hålla mig från att gå ut till stallet efter min låååånga sovmorgon i morse. Trodde inte att jag skulle kunna sova ut då jag nästan alltid vaknar innan klockan ringer vid halv sex, men tydligen... 
 
Annars har dagen bara varit lugn. Träffade en kompis på Ikea som den extrema svennebanan jag är. Köpte bara med mig ett fåtal extrema nödvändigheter då fattig är mitt andranamn i och med byte av jobb, boende och allt vad det nu innebär. Kul att få prata lite svenska i alla fall och alltid kul att vara på Ikea, eller ja, när man är utomlands i alla fall...
 
Mycket mer har inte hänt i dag, men gårdagen var betydligt mer händelserik. Jobbade fram till lunch och sedan hade Simon ca 388339 ärenden att göra varav han behövde hjälp med ett par av dem, men för att jag skulle slippa sitta i bilen halva dagen lämnade han mig hos Steffi som tyckte att jag kunde följa med ut i skogen. Fick rida hennes jäääääättefina Curacao, snacka om DRÖMhäst (och se bild nedan, hehe).
 
 
I morgon väntar jobb igen och det känns skönt. Även om det inte är jättekul att gå upp när det fortfarande är becksvart ute och närmre minusgrader än 10+ är det ändå skönt med rutiner. Saknar inte alls att bara ligga i sängen och inte ha någon plan för dagen vilket var min vardag väldigt länge, både under och efter gymnasiet. Har onekligen min USA-flytt att tacka för mycket, den tog mig upp ur den värsta skiten. Sen att allt gick i totalt kras när jag för drygt ett år sedan flyttade hem var förstås jobbigt då, men nu så här i efterhand vet jag ändå hur mycket starkare jag blev av att överleva den tiden.
 
Nu blir det förra veckans Jorden runt på sex steg för min del, eftersom jag sov till elva i dag lär jag ändå inte kunna sova, så... Lika bra att prioritera lite kvalitetstid med mina tv-favoriter!
 
 
Bästa låten just nu. Spelades på Ikea i dag och jag blev så glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. MINNEN!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR