Hard work work

Så... Jag sa alltså sist vi talades vid att jag hade mycket att göra då min ena kollega har semester. Det var INGEN-JÄVLA-TING mot hur mycket jag har att göra nu. I förrgår red Simon en av de nya och gick omkull med resultatet punkterad lunga. Han kan med andra ord egentligen inte göra någonting, och även om han är världens snällaste och verkligen försöker göra så mycket han kan så... Går det inte riktigt att rida åtta hästar om dagen med en lunga som är kaputt. 
 
Med andra ord är jag numera inte bara groom utan beridare också... Yay, haha. Har i dag hunnit rida Floyd, Blues, Classico och Colorado mellan allt annat som ska göras, och detta med varierande resultat. Floyd och Colle skötte sig fint, Blues satt jag på för första gången och han var h e m s k; verkligen inte min typ av häst. Classico hjälpte Simon mig med och även om jag känner mig som världens sämsta + obegåvade ryttare så går det inte att komma ifrån hur mycket jag tycker om den hästen. Munnen är jättesvår men han är så otroligt kul att rida, verkligen min typ av häst. Hade dock hellre stått på marken och sett Simon rida, för herregud vad jag tappat allt vad ridkänsla heter, men man kan inte få allt här i världen...
 
Annars har här inte hänt mycket nytt. Fick av förklarliga skäl ge upp min lediga dag denna vecka men kan inte klaga direkt. Min hjärna har ändå varit på bråkhumör de senaste dagarna (obs det finns en anledning och det är inte att jag har någon diagnos (mamma jag tittar på dig nu)) SÅ lika bäst att hålla sig sysselsatt så att man inte deppar ihop helt.
 
NU: slaggish. VET att klockan är typ åtta men alltså... Jag jobbar 07-19 utan break och JÄVLIGT hårt för tillfället. Jag är ursäktad!
 
 
I brist på annat... Min saknade lilla Kaka



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR