Autumn dreams and heartbreak leaves

Torsdag kväll. Jag har jobbat varje dag sedan förrförra måndagen och det känns inte ens jobbigt att klockan är ställd på halv sex även i morgon. Livet är så himla bra just nu, om någon missat det. Av just den anledningen tycker jag inte att det är jätteinspirerande att blogga eller ens skriva över huvud taget. Faktum är att jag ägnar lika mycket tid åt att försätta mig i en mörk sinnesstämning som jag gör på att skriva i den där eftersträvansvärda sinnesstämningen. Kan säkert låta märkligt, men har man under ett års tid försökt få klart en roman med arbetsnamnet "den sorgligaste bok som någonsin skrivits" är det inte jättebra för produktiviteten att livet är en dans på röda rosor.
 
Men kanske ska man bara njuta, ändå. Jag har alltid varit dålig på det; alltid blickat bakåt på allt jag aldrig kommer att uppleva igen, eller hur mörkt livet varit. Allt oftare kommer jag på mig själv med att nästan behöva nypa mig i armen, för att förstå att livet faktiskt är precis så här bra.
 
Också i dag har varit en fin dag. Gårdagskvällen spenderades i Zug med Nora och hennes kollegor ackompanjerat av rödvin och scharkisar. Gjorde stallet lite snabbt på morgonen och sedan hade vi en lugn förmiddag; Simon red Nemo på morgonen och sedan red vi ut på resterande fyra. För tillfället har vi nästan 20 grader varmt vilket varit mer än välkommet efter ett par veckor då det tagit tio minuter att bara få på sig alla lager kläder varje morgon. Med andra ord var det mer än lovligt skönt att spendera ett par timmar på våra fina ridvägar.
 
Annars är det väl ungefär samma som vanligt. Nya stallet stod äntligen klart i helgen och i tisdags flyttade vi in. Är så HIMLA glad att slippa det tillfälliga stall vi stått i sen jag kom hit som både var litet, mörkt och allmänt sjaskigt... Solarium, duschspilta med både kallt och varmt vatten samt fungerande vattenkoppar känns som rena lyxen, haha. 
 
Så mycket mer har jag nog inte att berätta, mer än att Nora fyller år på fredag vilket givetvis ska firas. Har dessutom lyckats se till att vara ledig på lördag vilket blir min första lediga helgdag... Sedan jag flyttade till Schweiz för snart ett år sedan. Sjukt, ändå. Nu ska jag försöka få i mig någon form av föda vilket inte varit det lättaste sedan jag drabbades av en djävulsförkylning förra veckan (folk snackar om man colds, det är 1000 gånger mer synd om mig just nu) samt FINALLY ta mig tiden att se Amy. Ha det så FÄJNT så hörs vi. 
 
 
MAGISK morgon här om dagen. Gården ligger en bra bit över havet (Züri är väl ca 900 möh, och vi är ytterligare högre upp) så väldigt många morgnar ser ut så här, men denna var något alldeles extra. Frågan var vem som var räddast, jag eller Nemo, när det plötsligt stod ett gäng kalvar framför oss...
 
 
Glada killar i nya stallet!
 
 
Har ÄNTLIGEN hittat TGOTT på engelska här i Schweiz. Har velat läsa den huuuur länge som helst, eller ja, sen den kom ut, och so far har den inte gjort mig besviken.
 
 
Lovade mig själv att inte få en favorit här... Gick så där, denna kille har stulit mitt hjärta big time
 
 
Simon skickade ut mig själv i skogen trots att han vet att mitt lokalsinne är bedRÖVlig. Efter en timme på villovägar hamnade jag och Floyd på en golfbana...



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR