Tystnad, tunnel, avfart

Jag lever. Har varit förbannat krasslig de senaste veckorna och verkar bara må sämre för varje dag som går, vilket lett till att jag i princip slocknat direkt efter jobbet på kvällarna... Det är ett riktigt partyliv man lever, jag säger då det. Har dessutom drabbats av skrivkramp deluxe då jag har två inlägg som jag VILL skriva och som jag BEHÖVER skriva men som jag bara inte KAN skriva. Det ena kräver för mycket glädje och det andra för mycket sorg, mod och allt annat som kan vara jobbigt.
 
Hur som... Lovisa tycker att jag ska ta tag i det här med bloggandet, och nog för att det är kul med en ryttare som stöttar att man skriver (det är det ju långt ifrån alla som gör) så... Jag är för trött, haha. Minns inte ens när jag bloggade sist så vet inte riktigt vad jag har att skriva, meeeeen vi kör ändå.
 
I dag har vi varit i Saignelegier som ligger uppe i Jurabergen och tävlat. Finns ingenting värre än extremt tidiga tävlingsmorgnar men i dag ringde klockan vid 03:30... Bara att bita ihop och gå ner och fodra, haha. Vi hade med oss Coco, Linette och Spezi. De två förstnämnda knep varsin placering i första klassen och hade ett ner var i andra. Spezi debuterade 125 och var jätteduktig! Tycker så mycket om den hästen, hon fightas verkligen för Lovisa och gör sitt bästa även om hon tycker att ungefär allt i livet är läskigt. 
 
I morgon ska vi i väg med Dubai och Elton till samma ställe och hoppa lite unghästklasser. Dessa två var även i väg i går och tävlade, men då på ett annat ställe och då var inte jag med då jag var hemma och motionerade resterande hästar i stället. Förra veckan var vi i Yverdon och tävlade under två dagar med lite olika hästar. Gick överlag bra; Nonna knep en andraplats och Spezi en tredje bland annat. Duktiga!
 
Förra veckan var även Milla här vilket så klart var roligt!! Blev så glad för lite svenskbesök. Dock regnade det va hela tiden och Schweiz bestämde sig verkligen för att visa upp sig från sin sämsta sida. Man kan inte alltid få allt, helt enkelt. Vi var i alla fall i väg till Zürich vilket hade varit JÄTTEkul om det 1. inte spöregnat och 2. inte varit första maj och stängt ÖVERALLT. Här går man och kallar sig för allmänbildad och så har man inte en aning om att terrorkommunisterna firar även i det land man emigrerat till...
 
Annat nämnvärt är väl kanske att Undercover lämnat oss. Han är inte död (tur) men har fått flytta till Österrike. Lite sorgligt för min del eftersom jag tyckte himla bra om vår jättegrabb, men vem gjorde inte det, å andra sidan... Lika snäll som stor (180+) och en jävligt bra hopphäst. I stället har vi fått hit Diva, ett sjuårigt sto efter Tolan-Berlin. Kommer nog att bli jättefin och jag gillar henne redan även om hon är en riktig bulldozer, haha.
 
Nu måste jag faktiskt sova. Har inte en endaste timme tillgodo på sovkontot och i morgon är det förstås jobb igen. Att det är hockey-VM, Stanley Cup och sånt där som jag annars lever och dör för, ja, det hamnar helt enkelt lite i skymundan när man har det här jobbet. Sorgligt, men likväl sant.
 
 
Cocopops fick lite knoppar innan Yverdon.
 
 
Starbucks-frulle i Zürich. Kändes verkligen som att jag satt på MITT Starbucks på MITT Barnes & Noble i MIN lilla förort till Pittsburgh.
 
 
Ett vackert, men regnigt Zürich.
 
 
Vi har haft det rätt regnigt hemma också...
 
 
Senaste tillskottet i bokhyllan!
 
Finaste Undercover som lämnat oss...

Åh såg bilden på din instagram, men ah tänkte höra här ändå vad du tyckte om boken, eller tycker om den än så länge? :)

Svar: Åh jag älskade den!! Om man gillar Perks, John Green-böcker etc kommer man att gilla denna
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR