Total eclipse of the...sun

Jaha, jaha. Handisen här igen. Livet rullar sakta men säkert på och jag ber till högre makter att mitt ben snart ska vara i funktion igen. Farbror doktorn sa att jag måste låta det ta sin tid men det är inte så himla lätt att låta det göra det när det enda man har i sitt liv är sitt jobb, ett jobb som är rätt fysiskt ansträngande. Blä.
 
Jag krigar på, hur som helst. Blev sjuk av medicinerna igen så natten spenderades kallsvettig och illamående på toagolvet, men svullnaden på höften har i alla fall gått ner lite, lite. Myrsteg är också framsteg, inte sant? I morgon och i övermorgon har vi tävlingar och då hoppas jag kunna följa med och titta lite i alla fall. Om inte annat så ska ju hästarna göras fina, flätas etc. Alltid något för någon vars dagar mest består av serietittande, sängliggande och bokläsande.
 
Annars då? Har tagit tillvara på min nyvunna fritid på det bästa sättet jag vet - hockey. Min saknade pusselbit de senaste månaderna. Känns förstås överjävligt trist att det inte blev något slutspel för min hockeykärlek nummer ett, desto roligare att nummer två tog en slutspelsplats. Hurra för sömnlösa nätter och ångest deluxe. Det är så man vill att varje vår ska vara. 

 
Miss ma gurlz
 
P.S.
Tänkte tipsa om världens godaste kaffedrink som jag uppfann här om dagen!! Eftersom jag inte kan köra bil/cykla/gå för tillfället var min chefs fru snäll och handlade åt mig. Dessvärre fick hon med sig sprutgrädde i stället för matlagningsgrädde, så jag var ju tvungen att göra någonting av den, och i brist på O'boy tog detta lilla recept form.
 
Huvudingrediensen är kaffe, eller i mitt fall Incarom vilket är en form av kaffe som jag tror bara säljs i Schweiz? HUR GOTT SOM HELST och jag har i princip helt slutat dricka vanligt kaffe pga det. Det är gjort på vanligt kaffepulver blandat med Cikoria som är en blomma som rostad smakar som kaffe, dock något sötare samt utan koffein (vilket är ett plus för mig vars mage inte riktigt fixar för stora mängder koffein) + att det innehåller en massa bra saker. 

Blanda lika delar kaffe/Incarom med mjölk (man kan ju ha mindre, så klart, men jag är ju en mjölkist, så...) ha i lite vaniljsocker och så vispad grädde på det = drömgott. Sen är det ju ingenting man kanske bör hålla på och dricka varje dag, men är det fredag får man faktiskt unna sig!
 
***Worlds longest P.S.***
D.S.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR