Love has a nasty habit of disappearing overnight

Hej och hå. Har stora (eller ja, det är väl subjektivt kanske) nyheter på g. Hoppas jag i alla fall. Mer om det en annan gång, först tänkte jag ta och behandla det stora lilla ämnet som är mitt liv. Det där livet där det händer en himla massa fast ändå inte. De senaste dagarna känns som att de gått i raketfart utan att jag vet riktigt vad som hänt. Har som sagt börjat jobba lite igen och det gör väl en hel del, antar jag.
 
Roligast sedan senast var att vi under lördagskvällen åkte och kollade på Etters årliga försäljningsshow. Fina hästar och trevligt folk, vad mer kan man begära? Bäst av allt var att min kära Schweizgroom-kollega Sofia också var där, vilket ledde till att vi spenderade hela kvällen utanför toaletterna där vi hittade ridhusets bästa utsikt över showen. Snack och skvaller om allt och inget, vi båda delar ju inte bara groomlivet utan även livet som internetnördar. Roligast av ALLT? Att vips som vi står och pratar (om hur lite svenskar och hur mycket finnar det finns i ridsportssvängen här i Swizz) hör vi plötsligt en röst säga "ursäkta, jag har lyssnat på er" eller någonting i den stilen, på FINLANDSSVENSKA!!!! Hahaha. Chocken i själen. Visade sig vara en jättetrevlig finska som också var här nere och jobbade med häst. Vad är oddsen liksom?! Haha, så himla skoj ändå.
 
Och just det, det var ju trots allt en försäljningsshow med HÄSTAR i fokus, så självklart måste jag meddela er min favorit. Som den Kannan-lover jag är var jag så klart i extas när jag såg att min käre favorithingst hade två avkommor med i katalogen. Nr ett med Diamant de Semilly i andra led var ingenting speciellt men nr två däremot, som liksom Nino des Buissonnets hade Narcos II på mödernet... THAT HORSE!! Så himla fin. Hade inte sagt nej till att ha en eller två sådana här i stallet.
 
Annars har väl här inte hänt allt för mycket. Knegar på med ett litet vid sidan av-projekt som jag hoppas kunna göra någonting vettigt av, men that's about it. I morgon åker vi till Etter med två hästar och tävlar, något vi kommer att göra varje tis-tors de kommande tre veckorna. Jag klagar inte. ÄLSKAR tävlingar.
 
Har inte tagit en enda bild sedan sist vi hördes, så jag bjuder på en liten video på min älsklings-gangster och Pacal i stället. Tycker så mycket om den här hästen!!
 
Emil

Spännande med stora nyheter! :)

Kram!

Svar: Haha sååå stora är de dock inte, men en kul grej iaf! Kram
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR