Instagram-vänlig frukost och narcissistiska tankar

Tittar på klockan och... Har jag teleporterats fem månader tillbaka i tiden? Vad har hänt med min dygnsrytm sedan jag blev skadad egentligen? Vad hände med att aldrig somna efter tio och alltid kliva upp innan sex? I stället har jag i dag sovit till halv ett(!!!!!) vilket är någonting jag inte gjort sedan jag flyttade till Schweiz. Faktum är att jag nog inte ens touchat 10-strecket sedan dess. På sjukhuset blev man väckt vid sju och sedan har jag, av olika anledningar, sovit väldigt illa och lite sedan jag kom hem, så kanske behövde jag de där extra timmarna.
 
Pallrade mig i alla fall upp och släppte ut mina fina fyrbenta kollegor i skrittmaskin och hagar. Absolut inget jag behöver göra eller så, men Lovisa och Pascal har varit i Frankrike och hämtat sperma (vilket säkert låter fel för den som inte är hästintresserad) och jag tyckte lite synd om mina små skyddslingar som inte skulle få komma ut och njuta av det fina vädret. Själv slog jag mig ner i solen, med finfrulle och boken jag kämpat med sedan jag flyttade hem från Pittsburgh i höstas. På riktigt alltså, det har tagit mig sex månader att läsa ut den vilket måste vara någon form av rekord för mig. Visst att jag läst andra böcker vid sidan men det har gått olidligt trögt att läsa den här (Brutal Youth). Och det inte för att den är dålig, tvärt om, den utspelar sig dock just i Pittsburgh och romantiserar ganska mycket över staden, och just det har gjort att jag dragit mig lite för att läsa den.
 
Annars har här inte hänt mycket sedan sist vi hördes av. Nog för att jag skulle kunna berätta för er både vad jag ätit och vad jag har för kläder på mig, men en sådan bloggare vill jag aldrig bli. En högst narcissistisk ådra inom mig får mig att tro att mina i dag har jag-inlägg inte endast är platt dravel, utan att det faktiskt finns lite tanke och hjärta bakom dem. Att det är en sak att rätt och slätt avhandla dagen, och att det är en annan att verkligen dela med sig. I alla fall så hoppas jag att jag lyckas någotsånär med det sistnämnda.
 
Nej. Nu blir det till att sova. I morgon ringer klockan vid sex och favoritpodden har släppt nytt avsnitt. Två högst bidragande faktorer till att jag varken kan eller vill hålla datorskärmen uppe en sekund till. GN!
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR