Gameday

 
Dubai, 6yo by Colman
 
Hej! Livet, liksom tävlingssäsongen, rullar på vare sig min höft vill det eller inte och i dag och i går har lastbilen rullat till Härkingen för tävlingar. I går följde jag inte med då jag visste att jag bara skulle fixa en dag på grund av mitt lilla handikapp, och då prioriterade jag att få se min favvis-Dubai tävlings"debutera". Mer om det lite längre ner.
 
I går var jag som sagt hemma, var bara uppe och knoppade de två som skulle tävla på morgonen. En nollrunda med placering var och en fyrafelrunda var blev resultatet för Cassanova och Linette som var i väg! Själv ägnade jag större delen av dagen åt att vila, men lyckades även få städat min lägenhet riktigt grundligt för en gångs skull.
 
Gårdagsvällen präglades av ett tråkigt besked som nog fortfarande inte sjunkit in riktigt än, och av den anledningen kändes det väldigt tungt att kliva upp när klockan ringde i morse. Men, men. Upp klev jag och en timma senare var båda hästarna knoppade och klara för avfärd. 

Normalt sett ÄLSKAR jag alla tävlingar, hur stor eller liten den än må vara och helt oberoende av väder och vind. I dag var nog ingen av oss särskilt kaxig dock då de senaste veckornas milda väder bytts ut mot nollgradigt och iskall vind. Hästarna skötte sig dock tiptop, framför allt med tanke på att det var båda tvås blott andra tävling i livet. För Dubais del fick det dessutom nästan ses lite som en debut då hon, trots att hon hunnit fylla sex, inte startat på över ett år och som sagt bara gjort en tävling tidigare. I första klassen hoppade båda super och var felfria, i andra hoppade Dubai super hela rundan men rev tyvärr sista på grund av en liten kommunikationsmiss. Elton fick vi stryka från andra klassen då han drog av sig en sko i lastbilen precis innan de skulle börja rida fram, och någon hovis fanns inte på plats... Surt, men sånt är livet.
 
NU ska jag slå på Interstellar som jag velat se superlänge. Vet helt ärligt inte varför jag inte sett den då jag verkligen var svinpepp på den och skulle se den på bio, men sedan blev det inget av det..? Nu under min handisperiod har jag dock tagit tag i filmtittandet och sett både Boyhood och The theory of everything, så nu har jag bara Interstellar och Birdman kvar av mina filmmåsten från förra året.
 
I morgon är det ledigt men känner jag mig själv rätt lär jag ändå spendera en del tid i stallet. Svullnaden har lagt sig lite så jag är inte riktigt lika rörelsehindrad längre vilket är väldigt skönt. Kanske till och med kan kriga mig ut på en kryckprommis med Evita. Den som lever får se!

Natttiiiii
 
 
Cassanova, 7yo by Cassaro
 
 
Dubai, 6yo by Colman



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR