4 månader i Schweiz

Som rubriken säger... I dag firar jag att det är precis fyra månader sedan jag lämnade Sverige för Schweiz. Herregud, vad tiden går. Hade jag valt att följa min första plan hade flyttlasset gått hem om lika många månader till, alltså hade jag varit halvvägs nu. Nu hoppas jag i stället att jag kommer att kunna stanna här betydligt längre än så, och i nuläget ser jag ingen anledning till varför det inte skulle bli så. För första gången på många år har jag varit genuint lycklig över en längre period och Schweiz känns bara mer och mer hemma för var dag som går.
 
Nog Schweiz-romantiserat. För den här gången i alla fall. I dag har vi varit hos Etter i Müntschemier och hoppat tre hästar. Undercover, Coco och Elton fick följa med och gjorde det med den äran. De två förstnämnda fick träna på stora vattnet vilket de gjorde helt bekymmerslöst, medan minstingen Elton mest var med för att träna på att vara på bortaplan. Han skötte sig också jättebra. Fina hästar och glad (handikappad) groom! Känns bra nu när vi ska dit tre veckor i rad...
 
Nuuuuu ska jag lyssna på Filip & Fredrik samt sova och vila mitt stackars ben som tycker att jag misshandlat det något alldeles fruktansvärt de senaste dagarna. Ber till högre makter aka mina mediciner att benet låter mig sova i natt... 
 
 
Undercover Z, 9yo by Utrillo Z
Undercover var SÅÅ lycklig när han fick komma ut lite på gräset, spritt språngande naken, och jag var nog minst lika glad, jag. Lyckliga hästar är verkligen balsam för själen.
 
 
Lisa Lie, 5yo by Lord Z
Lisa aka djävulen fick ett besök hos frisören för första gången i livet. Tre drogningar senare gick det fortfarande inte att klippa öronen eller bakbenen ordentligt... Behöver jag nämna att hon inte är min favorit, haha? Fin(are) blev hon i alla fall! Och jag är rätt stolt över att jag fixade att klippa henne med min höft hehe
 
 
Evita Peron, 5 yo by Eldorado vd Zeskoek
Och så världens finaste tjej som börjar bli allt mer skeptisk till att jag tar upp mobilen HELA TIDEN och ska fota... Hehe
 
 
Coco Blue, 7yo by Chacco Blue
Enda bilden jag har från Etter i dag, Pascal och Coco hoppar vatten och jag är tydligen världens mest obegåvade fotograf...
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR