Sunday funday

Howdie. Hoppas att ni lever life och har det fint trots att vädret i Svea verkar lämna mycket att önska. På tal om väder... I går hade vi det värsta åskovädret jag varit med om här. Det brukar åska en del om nätterna men i går var det fullt jordens undergång-väder mitt på förmiddagen. Skulle ta in hästarna från skritten när det plötsligt SMÄLLER så att marken skakar och allt bara blir violett... Då var man inte kaxig. Sedan kom en likadan knall när vi väl var inne i stallet igen. Usch. Ingen var vidare sugen på att jobba vidare innan ovädret gett med sig, så vi åt lunch (vid nio...) och gick och sov i ett par timmar. Sedan dess har det varit fortsatt 30-ish grader och dödsvarmt ute... Ge mig en sval havsbris och ljudet av fiskmåsar, snälla...
 
Sedan senast har vi varit på tre tävlingar; La Chaux-de-Fonds (samma som jag skrev om senast), Avenches och Lyss. Til LCDF hade vi med oss Evita, Lisa, Zo, Nonna och Dagata. Evita stod för sina två första nollor och var så himla duktig. Hon blir bara bättre och bättre. För Lisa var det tävlingsdebut och även om hon hade några bommar med sig var det ändå en debut som bådade gott inför framtiden. Zo och Nonna var placerade i båda sina starter, trots en smärre groommiss som innefattade fel bett... Hehe.
 
I Avenches var jag inte med, men våra tre femåringar Evita, Elton och Lisa startade. Evita var felfri i sin klass och av vad som gick att se på filmen var det hennes bästa runda so far. Fina, fina häst ♥
 
Sista tävlingsdagen var i fredags då vi var i Lyss på Niklas Schurtenbergers ställe. Galet varmt men som tur var en förhållandevis kort dag... Coco, La Spezia, Dubai och Linette gick. Coco och Lovisa var placerade i första rundan som jag tycker var deras bästa tillsammans hittills! På kvällen åkte vi tillbaka för att se sista klassen samt för att äta och dricka lite. Trevligt att komma ifrån gården utan hästarna ibland ;-)
 
I dag är jag ledig, ska iväg till Basel sen. I morgon blir det jobb som vanligt och sedan gör vi väl förhoppningsvis någonting kul på kvällen eftersom Maria lämnar oss på tisdag... Resten av veckan består av tävlingar i Bättwil, och Müntschemier där det är kval till EM för JR och YR!
 
 
Världens finaste 5-åring
 
 
"Posa som X!!!!" + Dagata
 
 
Nonna
 
 
Zo Snel
 
 
Baddags för vita faran
 
 
140n i Lyss
 
 
Marre
 
 
Party people
 
 
Lite för lekfull bebis i behov av barnvakt



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR