Sjätte juni tvåtusenfemton

Hej bloggen. I dag är det en svag Lovi som skriver. Har på riktigt haft en skitjobbig vecka, på alla sätt. Skyller på vädret, vilket man kanske inte får göra när det är strålande sol och så där; men över 35 grader i en vecka? Kom igen... Dessutom har vi ändrat våra jobbtider, då det inte går att jobba dagtid, så jag startar mina dagar vid 04:30 numera. Knegar på fram till lunch och sedan jobbar vi ett par timmar på kvällen också. Toppen då det är för varmt både för oss och hästarna att arbeta efter lunch, men segt för att jag inte kan sova på dagarna = får aldrig mer än fyra-fem timmars sömn per natt.
 
Jobbighet nr 2 är att min nacke beslutat att starta fullskaligt krig mot mig igen. Har så jävla ont hela tiden och INGEN förstår. Tidigare somrar har det blivit bättre med värmen men inte i år, och det är så himla jobbigt. Vill inte ha det så här. Vill bara ha en hel och stark kropp som låter mig sova om nätterna och som inte gör ont av precis allt, allt, allt. Som inte tvingar mig att bli en tråkig och sur person som hela tiden vill vara själv i ett mörkt och tyst rum.
 
Tack för att jag fick klaga lite hos er. Vi var på tävling i Eiken i går och det var lite vad som fick bägaren att rinna över... Hade bara sovit tre timmar natten innan dagen innan tävlingen, och då var jag klar i stallet först vid tolv. Sedan tog det väl timmen att varva ner, och sedan kunde jag ändå inte sova för att det var så varmt... Gick och la mig i lastbilen och till slut somnade jag... Efter 45 minuter ringde väckarklockan och då var det bara att kriga sig upp för att fodra och fixa det sista innan vi rullade med sex hästar till tävlingen.
 
I Eiken var det mellan 35-38 grader i skuggan, och jag kan i princip räkna på en hand hur många sekunder jag spenderade i skuggan den dagen... Vi var ändå två hästskötare med eftersom Maria är här nu vilket är en oerhörd lyx, men det var ändå fullt upp och eftersom jag hela tiden höll häst/broddade häst/sadlade häst/stod på framhoppningen fanns det absolut ingen tid för varken skugga, solskyddsfaktor eller vätska... Såååååå, ni kan ju tänka er hur det gick för Ms Värmekänslig? Värmeslag deluxe. På vägen hem började jag FRYSA som ett as, skakade, var yr och mådde nåt så djävulskt illa. Har mått skit sedan dess... Kräkts hela natten trots att jag i princip bott i min dusch för att kyla ner mig, och lyckades sova till 16 i dag. Snacka om slut som människa... Det är tur att jag vanligtvis älskar mitt jobb, haha...
 
I dag har jag alltså inte gjort ett piss, men ska i alla fall i väg och fixa naglarna i kväll. Since det var ett tag sedan jag skrev någonting här får jag väl, som vanligt, ta och catcha up lite. Tre tävlingar har vi hunnit med: Estavayer, Bern och Eiken. Både Estavayer och Eiken var på gräs vilket jag HATAR med Estavayer var i alla fall otroligt vackert. Hade med oss La Spezia, Dagata och Linette med lite stolpe ut hela dagen. I Bern var det promotion-klasser och där gick våra femåringar Evita och Elton. Evitas andra tävling i livet och hon hade några ner då det var TITTIGT men hon hoppade, som alltid, väldigt bra. I Eiken stod Linette för en seger i sista klassen, Coco var felfri i båda sina, Elton tog sin första placering och de sista tre (Nonna, Zo & Dagata) hade lite oflyt, men hoppade bra.
 
En vecka hade Maria och jag stallet själva vilket flöt på bra, vi var ute och drack drinkar ett par fina sommarkvällar och träffade sjukt nog en svensk som också bor här i Solothurn. Vad är oddsen på att man, när det i princip inte finns några bord lediga, hamnar bredvid en landsman som när man sitter och pratar svenska, frågar vart vi är ifrån?! Så sjukt. Fick i alla fall en ny vän och på lördagen tog han med oss + Lovisa & Pascal på Märetfest som är en stor happening här i Solo. Hela centrum stängs ner och det är barer och fest precis överallt. Hade skitkul!!
 
Ja, annars är väl livet som vanligt ungefär. Mycket jobb och en del dötid vid poolen. Har lyckats få lite fin bränna även om jag mest är röd, haha. Ramlade även ner i floden här om dagen, på tal om oflyt, och dagen innan krockade jag med cykeln... DET GÅR BRA NU. 
 
Men nu ska jag försöka att klä lite kläder på min bräna kropp, och se om det går att rädda i alla fall ett par timmar av denna misslyckade dag. Wish me luck. 
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR