Maria ville att jag skulle ha Barack Obama som rubrik (eller så frågade jag henne om jag kunde ha det) så nu har jag det och det får ni leva med

Hola, hej, privjet, hello och allt sånt där! Ägnar mig åt en av mina favoritsysselsättningar, den där sysselsättningen som kallas lunchrast, och kände att man kanske skulle hinna blogga också?! Sov trots allt nio(!!!!!!!) timmar i natt och är för en gångs skull hyfsat utvilad. OTROLIGT!
 
I går var vi i långt-franskt-namn-som-jag-varken-minns-eller-kan-stava-till på tävling med fyra hästar. Spezi, Dubai och Linette gick 120-125 och gjorde det bra. Dubai var, som vanligt, nolla i båda sina rundor. Linette hade ett ner ett första och vann, som vanligt, andra klassen. Spezi hade en jättefin runda (eller ja, jag såg den inte men med tanke på hur glad Lovisa var efteråt får jag anta att den var fin!) i första och ett ner, men en bra runda, i andra. Coco och Lovisa startade 130-135 vilket var debut för dem, och de levererade en JÄTTEfin runda (nolla och placering!) i 130:n och... En lite vild 135, men det är så det kan gå när turbo-Coco får ett vanligt tränsbett i munnen, haha...
 
I morgon har vi tävling igen. Samma ställe men då med Evita, Lisa (tävlingsdebut!), Zo, Nonna och kanske Dagata. Blir trevligt, och framför allt inte lika tidigt som i går då jag var uppe vid halv fyra... Nog för att tävlingarna är det bästa jag vet, men även jag har gränser för hur tidigt jag orkar gå upp. Tro det eller ej!
 
Annars då? Dödsvärmen har försvunnit och bytts ut mot behagliga 23-ish grader. Tillräckligt varmt för att jobba i shorts och slippa dunväst, men inte tillräckligt varmt för att stekas till döds om dagarna. Perfekt. Såg, till min stora lycka, att vädret inte var någon höjdare i Falsterbo. På tal om väder, liksom... Behöver jag ens säga hur mycket det suger att inte vara där när man ser VARENDA MÄNNISKA PÅ DENNA JORD uppdatera sina sociala medier om Falsterbo/Visby/Båstad?
 
Försöker hitta lite roliga konserter här i Schweiz men det verkar vara en smärre omöjlighet. Hade biljetter till Mando MEN kände att all lust till det försvann när Gustaf lämnade bandet. Noel Gallagher spelade i St. Gallen men det var lite väl långt bort och 5SOS missade jag totalt... I övrigt verkar Schweiz vara landet som alla musikgudar glömde, tillsammans med typ... Finland? KUL!!!
 
MEN hörrni, nu ska jag jobba. Ha d gott, som allas vår favorit-Glenn skulle sagt.
 
 
Så här fint är det typ ÖVERALLT i Schweiz (eller i alla fall när man hänger i Jura-bergen)
 
 
Så vår lastbil har ingen sadelkammare...
 
 
Jag, Limpan och mina nya nailz
 
 
Glad Cocopops och gladare Stintzing
 
 
Racer-Limpan
 
 
Spezi
 
 
KINESLIGAN
(obs ni förstår inte hur kul detta är men Linette ÄLSKAR att mysa så hon "attackgosar" dvs kastar sig över en (eller i detta fall; min telefon) och trycker fast en med mulen så att man inte kommer nån vart, och sedan kisar hon som på bilden så att hon ser ut som en glad kines...haha)



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR