Wednesday

GOD KVÄLL. Ska alllllllldeles strax sova då jag är att likna vid någon som redan är död och begraven. Kan bero på att min lilla räserbil svängde in på uppfarten här hemma alldeles för långt efter midnatt i natt och för att jag jobbat non stop sedan 07... Åker till Sverige om bara några dagar och vill ha allt fint och fixat tills dess, med andra ord blir dagarna Långa med stort L för tillfället. Men, men, som Gunde Svan en gång skrek: Du får vila sen!
 
I dag är jag lite blåslagen... Red vår nya sjuåring för första gången och han är en sån där häst som blir jävligt pissed om man kräver lite av honom. En sån häst kan man handskas med på två sätt; antingen blir man förbannad och klappar till den eller så försöker man att aldrig gå över hästens gräns. Beroende på vart hästens häst går (jag har nämligen också en gräns för hur lat en häst får vara...) brukar jag nog alltid välja det senare alternativet, men då den här herren gick upp på bakbenen för minsta lilla försök till att rida honom mellan skänkel och hand hade jag inte mycket annat till val än att rappa till honom en gång. Resultat: rakt upp på bakbenen och hård hästnacke mot mjuk människonäsa.... Haha, min keps flög till China ungefär och jag ser ut som någon som blivit misshandlad... MEN jag vann fighten och han var faktiskt riktigt fin sen. MYCKET åsikter men ändå min typ av häst!
 
Red även Nemo, Blues och Colle, men större delen av dagen gick ändå åt till att julstäda stallet. Som sagt... Det är mycket som ska göras innan jag kan känna mig lugn inför min lilla julledighet! I morgon åker vi och hämtar ytterligare en ny häst. Känns riktigt kul att stallet börjar bli fullt nu, tar tusen gånger hellre ett par hästar "för mycket" än att ha det som när jag kom hit när vi bara hade två hästar...
 
I går var jag hos Nora efter jobbet, precis som varje tisdag ♥ (it's a good looking reason, hahahhahahahah) Alltid lika trevligt; filmmys, skitsnack, vin och världens bästa Peter som ställer sig och lagar mat + fixar glass till oss mitt i natten. Ibland älskar jag att vara (typ) enda groomen i stallet men samtidigt... Jag är SÅ avis på hur de har det varenda kväll. Tur för mig att räserfiaten älskar att åka dit så ofta den orkar.
 
Fick förresten tillbaka min mobil i dag. ÄNTLIGEN. Tog bara en månad mer än de där utlovade två veckorna. Posthelvete. All cred till Swisscom, though. Känns helt jävla magnifikt att inte längre behöva skriva på en trasig touchskärm, utan möjlighet till svenskt tangentbord, utan emojis och att behöva leva med jordens sämsta kamera samt högtalare. För er innebär detta så klart... BILDER! Inte i dag dock. Men i morgon. Eller nåt.
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR