Fredag and not in love

Grüezi zäme! Är inne på lite lunchbreak och hinner inte sova pga var så seg med sista hästen = bloggtime. Är trött som en jag vet inte vad (kan bero på att jag var hemma okristligt sent i natt...) och för första gången på länge bara längtar jag över att den här jobbdagen ska ta slut... Haha. Nåväl, vi är klara med nästan alla hästarna, så det är mest lite stallgöra som ska göras innan jag äntligen får krypa ner i min varma säng igen.
 
I förrgår fyllde jag 23. Sjukt, ändå. När jag var liten lekte jag alltid att mina Barbie-dockor var 14 för då "var man vuxen". Vill minnas att det var en tjej i stallet som jag såg upp till som var 14, och hon var tydligen väldigt vuxen... Personligen får jag ändå säga att jag vuxit enormt mycket det senaste året, men jag är fortfarande och kommer nog alltid att vara gravt omogen på vissa punkter... För att citera min kära granne: "Nu vet jag exakt hur det är att vara tonårsförälder" ang. att leva i samma hus som mig. Haha. 
 
På min födelsedag gjorde jag inget särskilt, firade den med restaurangbesök i går i stället. Ska nog fira den i kväll också... Om jag orkar. Hann även med julmarknaden i Zürich samt Ikea i går, så nu är läggan julpyntad och fin. Ska visa bilder så fort jag får tillbaka min mobil som Swisscom/Posten varit så snälla och slarvat bort...
 
I övrigt finns inte jättemycket att säga om livet. Vi var i Buchs och träningshoppade i tisdags; hela maffian skötte sig bra. Vi har fått en ny häst; ett sexårigt sto efter Arioso du Theillet. Lika glad som jag var över att få mitt första sto, lika ledsen var jag över att få min hundrafemtioelfte skimmel till samlingen... Colorado, som Simon i princip skänkt till mig efter sin olycka, är mest troligt såld. Jättebra för honom, jättedåligt för mig. Speciellt efter i dag när vi för första gången fick igenom galopparbetet så pass att jag inte hade 700 kg häst i handen och faktiskt kunde ha honom helt rund och låg i stället för i fullt sken och med näsan rakt fram!
 
Om jag inte redan berättat det så kommer jag hem till Sverige över jul. Har två veckor semester och tänkte spendera i alla fall en av dem i mitt inte alltid så kära modersland. Var ju inte hemma alls över jul/nyår i fjol, så det ska ändå bli skönt... Jag är ju trots allt en sucker för allt vad julen innebär.

Nu ska jag ut och borsta hest. Auf widedersehen!
 
 
Saknad liten Dubi som jag ska passa i ett par dagar efter nyår!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR