Frågestund och sånt

Lång dag. Vi fick hem en ny häst i dag, en sjuåring efter Lord Z (gråter...har so far aldrig träffat en Lord-unge jag faktiskt gillar (((Johanna, jag har inte träffat Flex!!)))), den har gjort lite sjuårsklasser internationellt och ser fin ut, Simon gillar den, så förhoppningsvis blir det bra. Till nästa år har vi med andra ord två sexåringar, en sjuåring och en åttaåring, samt att vi har ytterligare en blivande sjuåring på väg in. Inte allt för dåligt ändå, även om hela stallet så klart hade kunnat få vara fullt av färdiga GP-hästar... ;-)
 
När Simon var iväg och hämtade hem De Lord som hästen heter fick jag ta mitt sargade knä (har ramlat i trappan + blivit sparkad) och trimma två hästar. Båda två hade tagit det lite lugnt i ett par dagar så första halvan av passen gick mest åt att få dem att göra av med energi utan att tappa sin stackars ryttare, men andra halvan av passen var bra på båda två. Duktiga monster.
 
Red sedan ut på mitt hjärtegull Classico med Simon och Blues. Var så stolt över min lilla bebis som hade alla fyra hovar i marken trots att 1. han också tagit det lugnt i två dagar och 2. vi mötte en rådjursflock och en stor skogsmaskin. Världens bästa lilla Classeman!
 
Nu sitter jag och kollar på Top 10-finalen från Genève. Känns sjukt att det redan gått ett år sedan vi var där och såg Steve komma trea med Paille... Tiden går fort när man har kul, antar jag. I år är Steve inte med och det är inte någon annan schweizare (eller svensk, för den delen) heller så jag håller mina tummar för Bertram och Scott! Egentligen håller jag väl tummarna för nästan hela gänget, så otroligt bra ryttare och hästar hela högen.
 
Och gällande rubriken... Har ni några frågor är det bara att fråga på! Lovar att svara på allt (nåväl...nästan i alla fall). Konstigt nog ökar besöksstatistiken för varje dag så ett par nya borde ni i alla fall vara som hittat hit, är det någonting ni undrar över - vad som helst - tycker jag att ni ska plita ner en kommentar. Tscüüüsssss!
 

Flexi är en fin liten Lord-bebis han <3

Svar: Haha den ende.... Hade två monster och en oduglig på förra jobbet <//3 hahahah
Lovisa Munter

Emma

Om du bara fick rida en häst resten av livet, vem skulle du vilja rida då? Vilken är din favoritras? Om du fick chansen att få en häst där du fick bestämma allt (ålder,ras,kön,färg etc) själv, vaad skulle det bli för häst då?

Anonym

Rider du med hjälm? Vad är din åsikt i hjälmfrågan? Vilka av dina svenska vänner här du fortfarande kontakt med? När tänker du flytta tillbaka till Sverige? Kallar du Sverige eller Schweiz för hemma? Skulle du kunna tänka dig att stanna i Schweiz för alltid om du ex träffar en kille där?

Frida A

Vad tycker du attdu tappat mest med ridningen sen du slutade och ha nu börjat? Igen? Vad är största skillnaden mellan ditt nuvarande jobb och ditt gamla?

eelsa

Äntligen!!:) är ganska ny läsare (läste när du hade lovicious) och har en massa frågor på lager som jag glömmer att ställa jämt haha:)

Hur länge har du ridit?
Vad är din största dröm med hästarna?
Vad gör du när du inte är i stallet?
Vad är det värsta du sett på tävling?
Vad gör dig arg respektive glad i stallet?
Beskriv dig själv som hästmänniska med tre ord?
Drömoutfit (tävling) nu vs när du red ponny?
Utrustning du aldrig skulle använda?
Dina bästa köp i hästutrustningsväg?
Världens bästa hopphäst enligt dig?
Vad rids era hästar på för bett?
Någon svensk ung ryttare som du tror mycket på i framtiden? (förutom Douglas, Alex, Angelica)

Anonym

Ska du på ghs iår??

CT FOREVA

Om du var som Captain Tourettes och hade smeknamn på folk i bloggen... Vilka skulle vi då läsa om?




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR