December 10

Tionde december och 21 ynka dagar kvar på året. 2015 har varit ett speciellt år för mig. På sätt och vis är väl alla år speciella på sina egna sätt, men faktum är ändå att nog alla har en del år som man knappt minns. 2012 och 2013 är som två utrivna sidor ur en bok för mig. Minns inte ett skit. Minns inte större delen av 2014 heller, för den delen. Visst finns det segment man minns, studenten till exempel, men på det stora hela känns det som två förlorade år. 
 
Jag lovar att, som vanligt, återkomma med en årssummering när det börjar vankas nyår, men tills dess får ni nöja er med grå decemberuppdatering. Dagen till ära har jag varit ledig. Sov till tio!!!!!!! och spenderade resten av förmiddagen på att se The Martian (som var grym, SE DEN!) och efter det snodde jag en häst från Simon och tog en tur i skogen. Tror att de flesta som känner mig från Sverige höjer på ögonbrynen när jag härmed bekänner att jag högst frivilligt rider ut... Med tanke på att det i princip var det värsta jag visste under många år, haha. Nu sitter jag och tittar på livesändningen från dagens stora klass i Geneve; det kan aldrig bli för mycket häst!
 
Nu till lite punkter från veckan som gått...
 
# Swisscom/Posten har som jag nog tidigare nämnt slarvat bort min telefon. Helt sjukt, egentligen. Lämnade in den i slutet av oktober då jag gjort sönder laddningsuttaget. Skulle få tillbaka den två veckor senare. Lyckades göra sönder min första reservlur och missade antagligen ett "hej! din telefon är klar"-sms från Swisscom pga detta. Åkte dit när det gått fyra veckor. De sa att de skickat den till mig, men jag hade inte fått nån avi från Posten. Åkte till Posten. Blev utskälld av en arg kvinna som sa att det var mitt eget/Swisscoms fel. Ringde Swisscom. Igen. "Telefonen är hos Posten, de har inte returnerat den hit". Ringde Posten. Igen. "Vi har ingen telefon här". Ringde Swisscom. Igen. Den här gången skulle de kontakta Posten och förhoppningsvis löser det sig SNARAST, annars vet jag inte vad jag gör. Är så förbannat jävla dödsless på att ha en reservtelefon med defekt touchfunktion...
 
# De har gjort det igen...
 
 
# Folk frågar mig vad jag önskar mig i julklapp och då jag inte orkar vara kreativ nog (eller så har jag bara blivit gammal) att göra en önskelista så kommer ett gäng tips här...

- BÖCKER (läser typ allt utom svenska deckarförfattare samt allt som kan klassas under epitetet Politisk Korrekthet/Vänsterpopulism/dyl *kräks i munnen*) 
- Vinylspelare (en SNYGG retrovariant från Crosley vore att föredra)
- Vinylskivor (jag hoppas att ni har ett hum om vad jag lyssnar på...)
- Snygga artprints (gärna ett grafiskt skyline-print på Pittsburgh)
- Konsertbiljetter (Libertines och Noel Gallagher spelar i Zürich i vår, hint hint)
- Ridbyxor (går åt i mängder, föredrar allt som inte är rött/rosa/lila och gärna från Animo, Alessandro Albanese, Christina Sport eller Equiline)
- Tavla från Art by Christine 
- Halsband med stjärna (stygg häst förstörde mitt i Österrike)
- Stallkepsar (GPA, Kingsland, Cavalleria Toscana... You name it)
- Bruna Ariat Devon Pro-skor
- Bluetooth-högtalare med FETT ljud
- Stooooooora temuggar
- Netflix och FEI TV
- Vinterjacka att ha utanför stallet (Woolrich har en jättefin rosa dunparka..)
 
#



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR