Recap

Ibland påstår jag att jag är smart/begåvad/intelligent/dyl. Tror att jag måste ta tillbaka det nu, för de senaste veckorna har jag förundrats över att folk påpekat att jag "MÅSTE BLOGGA OFTARE!!!!!" när jag själv trott att jag publicerat en massa inlägg här. Nu har förvisso inläggen både skrivits och publicerats - men inte här. Inte första gången det händer och jag börjar ana att jag kanske måste flytta min privata dagboksblogg till ett annat konto, för det här börjar bli jobbigt... Nåväl, tur i oturen är väl att det är de publika inläggen som blir privata och inte vice versa. Hade varit jobbigt. Hehe. Hur som; slänger upp det som felpublicerats här allt eftersom. Må hända att allt inte är up to date men det får ni leva med. 
 
Hej livet, jag tycker om dig. Den senaste tiden har spenderats här hemma, på tävling och i Basel, av vilka i alla fall de två sista hör till saker som gör mig väldigt, väldigt lycklig (det är inte så att jag vantrivs här hemma, inte alls, men ni vet... Vardag). Det har varit stjärnklara nätter på hustak, pannkaksfrukostar, vin, skogsturer till häst, IKEA-lunch, mer vin i solen vid den enorma floden som rinner genom Basel, shopping och en massa annat som ger livet lite extra guldkant och får en att orka med allt trots att sömn är någonting som helt bortprioriterats.
 
Jag mår oförskämt bra, helt enkelt. 
 
På tävlingsfronten finns också en del att berätta. Sedan senast har jag varit med Pascal i Bättwil x2 och Münsingen x2, och med Lovisa i Müntschemier. I Bättwil hoppade Dagata, Nonna och Elton första dagen och Lisa samt Evita andra dagen. Elton var helgens stjärna med felfri debut i 120. I Sverige "ska" ju femåringar gå 120, medan här går 5-årsklasserna snarare i 110-115, och då allt är betydligt mer tekniskt här än hemma får man säga att det var riktigt bra gjort av lillkillen.
 
Samma vecka hoppade Lovisa La Spezia och Coco i Müntschemier, som är min favorittävlingsplats och också det stället vi varit på flest gånger. Fina tävlingar som alltid, den här gången var det dessutom EM-kval för junisarna och YR, så det var mycket fint folk på plats... Därefter har vi bara varit i Münsingen där Pascal hoppade La Spezia, Coco, Dubai och Linette första dagen och 5-årsmaffian aka Evita, Elton och Lisa andra dagen. Linette och Coco hade två topp 6-placeringar och Dubai hade en jättefin runda, så första dagen var en mycket bra dag på jobbet. Andra dagen var Lisa bäst i gänget, hon hoppar bara bättre och bättre vilket så klart är roligt. Evita hoppade så klart outstanding som alltid men hon är fortfarande lite spooky. Det kommer, det kommer!
 
Annars vet jag inte riktigt vad som finns att säga... Maria har åkt hem till Sverige och lämnat mig åt mitt öde och dagen då hon åkte var VÄLDIGT sentimental. Vi fick dessutom två avsked då hon missade sitt flyg första dagen... Och jag som hatar avsked; nu fick jag två, haha. Som tur är så lär vi ses nästa gång jag åker till Sverige! På tal om Sverige så har Lovisas familj här och om detta finns att skriva 1. kul med svenskbesök och 2. jag får nog hälsa eftersom att jag vet att de läser min blogg, haha!
 
Så mycket mer har jag nog inte åt er denna gång... Tschüüüüsssss
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR