Labor Day

 
Alltså, vilken fantastisk dag gårdagen var. September, det definitiva slutet på sommaren och Labor Day här i staterna. Jag frångick min ursprungliga plan om att spendera dagen framför One Tree Hill och nappade i stället när Julia frågade om jag ville ut och båta med ett gäng killar. Man är ju inte den som är den!
 
Tillsammans åkte vi till yachtklubben och sedan kom precis hela dagen att spenderas där och i/på Alleghenyfloden. Jag är ju ett sjöodjur deluxe så för min del var det en top notch-dag! Svinsnabba och stora båtar, att bara ligga och flyta i vattnet i timmar med en av de skönaste människorna jag träffat här, en massa nya, trevliga människor, alkohol och en varm flod är definitivt ett bra recept på en lyckad dag!
 
Efter att ha återvänt till yachtklubben och ätit där körde jag och Jullan en liten spontanmovienight med The Fault In Our Stars, kex, brie och vindruvor. Skulle jobba dagen därpå och var inte hemma förrän vid två, men man lever ju bara en gång om en så säger...
 
... Och lika bra som gårdagen var, lika jobbig har den här tisdagen varit. Behöver inte gå in på detaljer, men nu vet ni i alla fall att jag inte målar upp en bild av guld och gröna skogar här på bloggen. Ibland är även mitt Pittsburgh-liv skit. 
 
 
Djupt vatten, dyra båtar, hög musik, fantastiska människor, kall dricka och (mestadels) strålande solsken, vad mer kan man begära?
 
Fick nya, fina docs av min värdmamma eftersom jag hade sönder ett par skor i helgen!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR