Trött, tröttare, Lovi

Hej och god jul i eferskott och allt det där. Fick lite feeling och kände för att skriva ett litet inlägg innan jag sluter mina blå för kvällen, och man kan ju alltid hoppas att det uppskattas av någon. I morgon är nämligen min första helt lediga dag efter 20(!!) raka jobbdagar. Visst, jag jobbade bara ett par timmar förrförra veckan och hade dessutom sovmorgon efter Palexpo, men lite jobb är ändå jobb hur man än vrider och vänder på det. 
 
Har väl inte allt för mycket att berätta egentligen. Vintern har kommit hit och i går snöade det på tvären hela dagen vilket gör att vi haft ca 2-3 dm snö både i går och i dag. Fint att se på men svinjobbigt när man jobbar med hästar... Dels beter sig hela gänget som vilda terrorister (glad att det inte är jag som rider, haha) och dels är det rena kamikazeuppdraget att tömma skottkärrorna på gödselstacken! Jag och Maria har ju som bekant varit själva här över jul så det har blivit en del kamikazeuppdrag både med vinterpåverkade hästar och halkiga skottkärrefärder.
 
Julafton var speciell för min del. Firade utan släkt och familj för första gången i livet vilket var ganska jobbigt med tanke på att jag är världens traditions-Hitler när det kommer till julen och framför allt då julafton. På morgonen SKA klapparna öppnas med mamma, pappa och syskonen, efter det SKA det vara julbrunch med samma + mormor och morfar, sedan SKA man se Kalle och sist men inte minst SKA hela släkten samlas hos mormor och morfar dit tomten kommer. Inget av detta inträffade (för min del, just to clear that out) och i stället jobbade jag från sju till halv sex. Sådär lagom mycket julkänsla, haha, men på kvällen var vi bjudna på julmiddag aka fondue och 20 liter champagne för mycket vilket ledde till en väldigt full Lovisa :DDDDD Dricker ju så sällan så kände väl att jag hade lite att ta igen, eller nåt... Haha.
 
När jag vaknade dagen därpå var jag fortfarande full(........................), men det var bara att bita ihop och gå ut och morgonfodra de fyrbenta. Tung dag men sedan har det som tur är gått lättare, och i dag var L & P tillbaka så då var allt som vanligt igen = skönT! Lyckades dock få en av unghästarna över mig (hon blev rädd för en snöslunga, är jordens snällaste egentligen) och har spenderat kvällen i fosterställning och med smärtstillande för hästar(!!) i kroppen. Kan varken skratta eller andas djupt, känns underbart... Men, men, bara att bita ihop och kriga på.
 
I morgon är jag som sagt ledig och då väntar en massa roligheter. Bland annat måste jag städa, diska och tvätta! Riktigt kul! Nej (fast jo), men, jag har inga planer så det finns inget intressant att skriva. Om fem dagar drar vi på 2015:s första tävling och dessförinnan är det nyår. Ser fram emot båda. Har inte firat nyår de två senaste nyåren så förhoppningsvis blir det lite roligare i år!

Tchüüss (+ en miljon bilder jag hade i mobilen)
 
 
2/3 skimmeldamer ute i solskenet (och leran...)
 
 
Stallets drottning, Jolie de Tuliliere, 17 år men piggast av alla!
 
 
Sötaste Axel
 
 
Kan inte ens förmå mig att se normal ut på bild längre, bara sliten haha...
 
 
Hw med Undercover aka världens största häst
 
 
Undercover Z
 
 
Korkade små treåringar... Lilli Wong (grå) och Leipzig (brun)
 
 
Stygga små treåringar på rymmen
 
 
Stallets inte största häst, Cindy
 
 
Ogullig posare & gullig Cassanova
 
 
Julklappar från Sverige!!
 
 
Min lilla prinsessa, Evita Peron
 
 
Hw med Evita i solskenet!
 
 
Lärt mig köra traktor, haha
 
 
Var SÅ glad när jag möttes av detta på morgonen, 11 jobbtimmar senare kände jag bara hat...
 
 
Chemnitz
 
 
I Schweiz äter de inte lussebullar, så jag & Maria gjorde egna!
 
 
Denna låg och väntade på mig när jag kom hem en kväll, någon känner mig väl ;)
Emil

Fina bilder, och skönt att du verkar ha det kul därnere!

Alltid fint med uppdateringar. :)

Kram!

Svar: Taack Emil! Kram :)
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR