Sammanfattning 2014

Då så. Nu när man är BLOGGARE igen kanske man skulle ta och göra en sån där årssammanfattning igen. Det brukar ju vara kul. (I alla fall för mig). Vet inte vilken i ordningen det blir, men så vitt jag kan minnas har jag bloggat (eller BILDDAGBOKAT!) varje årsskifte sedan 2006(?) så det borde ju rimligtvis innebära att jag på ett eller annat sätt publicerat nio årssammanfattningar på internätet. Nästa år får vi spexa till det hela lite, med andra ord. Kanske en video eller nåt. Oj, oj.

2014 känns förbannat luddigt för min del. Jag har haft mina svackor men också en del riktigt fina tider. Jag kan inte säga att det varit något 2007 eller 2011 (bästa jävla åren i mitt liv) eller 2013 (motsatsen). Mest bara ett... Vanligt år. Ett vanligt år som inleddes på nyårsafton/nyårsdagen med körtelfeber och mjölk i glaset i stället för skumpa och Beatles-tisha i stället för glittrig klänning. Så här såg det ut:

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
En del. Främst jäkligt stora saker. I februari reste jag utomlands utan familjen för första gången, till USA och det med ett par vänner som jag träffade... För första gången! I augusti flyttade jag dessutom till just USA vilket, så klart, även det var ett first. Sedan sket ju sig det och i november flyttade jag till Schweiz, också det för första gången. Annars vet jag inte riktigt. Har sett ett par, tre band (Morrissey, 5SOS, 1D) för första gången, men det kanske inte räknas. Känns lite futtigt bredvid utlandsflyttarna, även om det var stora grejer för mig. Sen tog jag ju även körkort. Och låg inne på psyk. Och så där.



Att flytta utomlands för första gången, till Pitt - världens bästa start, var nog störst för året

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Mja. Om man räknar in en vän och klasskompis från låg-, mellan- och högstadie så. Annars tror jag inte det.

Dog någon som stod dig nära?
Ja.

Vilka länder besökte du?
Tyskland x3, USA x2, Schweiz och Danmark. 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Nja. Alltså, lite kontinuitet i glädjen hade inte suttit fel men annars vet jag inte riktigt vad det skulle vara. Mer kreativitet i skrivandet kanske. Tappade lite det när allt var som jobbigast i höstas.

Vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Tolfte augusti och tjugosjätte november vilka var datumen då jag flyttade till USA respektive Schweiz.

Vad var din största framgång 2014?
Att jag började ta tag i saker lite mer. Har mått så jävla pissigt de senaste åren att jag inte orkat göra ett skit. Inte växa upp, inte flytta, knappt lämna mitt rum hemma. Att jag tog mitt pick och pack och stack till USA kan väl på vissa plan kännas som ett misslyckande eftersom det blev som det blev, men med lite perspektiv så var det ändå en framgång för mig.

Största misstaget?
Att jag litade för mycket på folk som inte är bra för mig och att jag tagit tillbaka människor som gjort mig så jävla illa. Man ska inte behöva sitta hemma och gråta över att någon man skulle göra ALLT för inte längre ens önskar en en endaste tanke och bara finns där när livet är topp.

Bästa köpet?
Vetefan... Har varit rätt fattig 2014, och har jag lagt pengar på någonting har det mer varit på upplevelser a la resor/konserter än fysiska ting. USA-resan (den första) kanske.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Gud, ja. Lillsyrran tävlinsdebuterade ju och vann sin första start, för bövelen. Då var jag otroligt stolt och glad. Hela månaden i Pitt (tills de sista dagarna) var enorm lycka för mig. Sommaren var fin även den, vi hade många magiska stunder i bilen och hos mig etc, och på tal om bilen så var känslan efter både teori- och körprov MAGISKA!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Bad Boys, She Looks So Perfect, Short Shorts, Royals, Come With Me Now, Prayer In C, Stay With Me, Sweet Caroline, I'm An Albatraoz, All About That Bass, Yesterday Man, Trouble Loves Me samt  Andy Run. Får nog bli dessa låtar som får summera 2014 i musikväg. Mycket skit (aka radiopop) men i USA blev jag lite mainstream för ett tag, sorry...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
När det var som bäst (USA, större delen av sommaren, Schweiz) = gladare än på jävligt längre. När det var som värst (hösten) = sämre än någonsin.

Vad önskar du att du gjort mer?
Gått ner i vikt... Haha. Ridit. Hoppat. Tävlat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Orkar inte ens prata om det och det gör ändå ingen lycklig att höra om, så vi tar det en annan gång, va.

Blev du kär i år?
JAG BLIR ALDRIG KÄR I NÅN SÅNT DÄR ÄR SLÖSERI MED TIIIID! Sa Håkan. Och jag. Nej, men jag blir inte kär. Låter mig inte bli det. Vet hur jobbigt det kan vara. Det är bättre att låtsas som att man inte har något hjärta. 

Favoritprogram på TV?
Haha... Hemma har jag aldrig varit en tv-tittare. I USA kollade jag aldrig tv. Här i Suisse har det dock blivit en del tv-tittande om kvällarna. Dessvärre har jag bara en kanal som inte är tysk eller fransk och det mest intressanta den bjuder på är "The Jeremy Kyle Show" (arga chavs (dvs brittiska wt:s) skriker på andra arga chavs tillsammans med programledaren) samt "The Chaser" (frågeprogram).

Bästa boken du läste i år?
Läste ju Perks ett antal gånger och den är bäst NÅNSIN, men den hade jag ju läst redan innan 2014 så det kanske inte räknas. Av de nya jag läste får jag nog säga The Fault In Our Stars (I'm so mainstream) samt det mesta jag hunnit läsa av Dan Brown (I'm so mainstream 2.0).

Största musikaliska upptäckten?
Det vetefan om jag börjat lyssna på någonting riktigt bra i år. Återupptäckte The Killers och det var bra. Elliott Smith var ny för mig och hans Either/Or är ett rent mästerverk. Blur var väl lite halvnya för mig då jag försökt undvika dem (varför???) tidigare. Samma sak med Pulp. Och Suede. Älska britpop. 

Något du önskade dig och fick?
Flytta utomlands (x2!) + körkort!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jobbade. På kvällen var jag ute och åt med Lovisa och Pascal på en fin italiensk restaurang. Min 22-årsdag var även första dagen i livet då jag tyckte att rödvin var GOTT.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag hade blivit kvar i USA. Så klart. Det hade tagit bort tre hemska månader av mitt liv. Nu blev allt bra ändå i slutändan, but still.

Vad fick dig att må bra?
USA-flytten. USA i stort. Hästarna. Spionligan.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Får man bara säga en.........? Dött lopp mellan Tyler Seguin och Luke Hemmings.

Vem saknade du?
Madam, Davve, USA-gänget, mina grönvita vänner, andra. En massa.

De bästa nya människorna du träffade?
Mina USA-girls. Lätt. 

Mest stolt över?
Lillsyrran och jordens finaste ponny.

Högsta önskan just nu?
Att 2015 blir ett mindre smärtsamt år än 2014. Så väl psykiskt som fysiskt...

Nyårslöften 2015.
1. Bli en förjävla bra groom. Både hemma och på tävling.
2. Läsa mer!
3. Skriva mer! (Har två böcker jag verkligen vill få klart SNARAST)
4. Lära mig lite (eller mycket) tyska.
5. Jobba på kosthelvetet. Fyihelvete vad tråkigt men det är ett måste.
6. Lära mig att inte SLÖSA så förbannat.
7. Jobba mer på mina rädslor och mentala svagheter.
8. Sluta säga NEJ så mycket.
9. Sluta säga JA där det faktiskt borde vara nej.
10. Komma ihåg den här listjäveln oavsett hur livet ser ut i november eller mars eller juli.

Ha ett fint år!
Med vänlig hälsning, Lovisa

Anonym

Va snygg du är! / FBK-supporter

Anonym

Va snygg du är! / FBK-supporter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR