Oledig måndag

Måndagar är egentligen lediga dagar men inte i dag, inte. Tretton jobbdagar i följd ska som sagt avklaras och jag är nu halvvägs. Känns inte omöjligt att klara av faktiskt, dagarna går trots allt snabbare och snabbare. Får se hur det blir när de som jobbar i stallet (mockning, fodringar etc) åker hem i ett par veckor nu snart, får hoppas att man kan få sova NÅN mer gång i december i alla fall, haha. Över jul är jag i princip själv här i fyra dagar, det kommer en tjej från Sverige hit över lovet men det är ändå jag som har ansvaret... Kan bli kämpigt!
 
I dag longerades hela gänget på förmiddagen och på eftermiddagen var det hoppning på schemat. Båda ryttarna här är så galet jävla duktiga att det är en ren och skär inspirationsboost varje gång man tittar på när de rider. Går liksom inte att jämföra kvaliteten här och i Sverige... Behöver jag ens säga att jag längtar tills tävlingssäsongen börjar den fjärde januari?
 
Småttingarna gör fina framsteg, min favorit Evita har blivit stor tjej och flyttat in i ena stallet och både hon och andra fyraåringen travar så snällt runt i ridhuset med ryttare på trots att första gången de ens hade någon som hängde på dem var för en vecka sedan. Modiga tjejer!
 
Annars rullar livet på som vanligt, har inte så mycket att skriva i nuläget tyvärr men det kliade i fingrarna så jag kände att jag måste plita ner något litet i alla fall. Får bli lite ovärda bilder i stället. Vi höres!

 
Favvokväll
 

Mannen i mitt ensamma liv 

 
Suddig hw med ponny-Nonna

 
... Har man inte bra nätsignal nån annanstans och vill kolla live-hoppning så :))))


Ponnymaffian

Älskar din blogg, verkligen! Du skriver så bra och roligt på något vis, super lätt att läsa. :]

Svar: Åh taaack vad glad jag blev nu!!
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR