December 18

Var heeeeeelt säker på att det var onsdag, men så såg jag att Filip och Fredriks pod kommit ut, så då var det ju tydligen torsdag... Bra koll. Här rullar livet på som vanligt (<- standardfrasen nr 1 skulle jag tro). I går fick jag faktiskt vara ledig eftersom jag ska jobba så himla mycket i jul, eller rättare sagt så åker L & P till Sverige över jul och då kan jag inte vara ledig. Hoppade dock in och gjorde i ordning ett par hästar ändå. Kan ju inte hålla mig från stallet ens när jag är ledig!
 
I dag har jag jobbat, inget nytt på taket där. De som annars jobbar i stallet (mockar, fodrar etc) åkte hem till Slovakien för att fira jul och är borta i ett par veckor så då måste vi andra göra allt det jobbet. Jag slipper dock (till stor del) mocka och det är jag väldigt glad för. Är det någon bit av hästeriet jag gärna hade sluppit, och oftast slipper, är det mockandet. Finns en anledning till att jag flrespråkar bädd, om en så säger. Hehe. 

Att slovakerna åkt hem innebär även att vi inte har någon som gör lunch, och ni kan ju gissa vem dem lotten föll på... Hädanefter, i alla fall två veckor framöver, kan ni alltså kalla mig masterchef Lovisa. Gillar dock att laga mat så det blir nog nemas problemas. Lär bli en del pastarätter framöver dock, hehe.
 
Efter jobbet åkte jag och handlade och sedan spenderade jag en stund till i stallet. Kände att jag behövde en mysstund utan någon som helst stress med mina favoriter. Visst finns det dagar då även jag bara vill gå upp till lägenheten och tänka på annat än hästar när klockan är sex, men ibland är det allt bra mysigt att bara vara med de fina djuren. Tycker så mycket om dem och de får mig att må så himla bra! MVH hästnörden.
 
Nu ska jag plita lite på en text jag tänkte publicera här någon dag snart. Tänkte att det kunde vara kul för er att få läsa annat än i dag har jag-inlägg för en gångs skull. Kul för er och nyttigt för mig. Win-win. Sedan blir det säng och pod för hela slanten och i morgon väntar ny jobbdag!
 
Tchüüssssss
 
 
Tröttis-Leipzig, tar på krafterna att jobba när man bara är en liten bebis
 
 
Det närmsta man kommer en lussebulle i Schweiz är en lätt vindögd men god gubbe som dessvärre består av 0% saffran...
Emil

Kul att du är back in business igen! Nu har jag en blogg att följa igen!

Svar: Taaaack Emil!!
Lovisa Munter




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR